Monstermom
Trådstartare
När jag läste @Dentakus fantastiska rim i hundforumet drabbades jag hårt av min enorma saknad efter angenäma kamrater med förhöjd sexualdrift...
Jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig stilla min längtan genom lite inspirerade klapprim, gärna för de där riktigt genomtänkta paketen?
Till att börja med vill jag att alla ska få chansen att läsa @Hajens alster, detta är alltså för den strålande idén att ge bort en hundvalp i julklapp:
Tomten är ett ärkesvin,
ni får en kiss- och bajsmaskin.
All er tid och ork den kräver
stora hål i kassan gräver.
Även om den detta får
kommer ni få gråa hår!
...om den här blir alltför svår
skaffa ny om ett par år
när denna sista sprutan får...
(Hoppas det är OK att jag kopierar din skapelse här, @Dentaku ? Annars får du protestera så åker den väck!)
Och så vill jag bidra med ett eget försök:
Tomten tycker du är fet,
lat och ful i allmänhet!
Du har trots det snärjt fast en karl
Men vill du nu ha honom kvar
(trots att han kan se vad andra har!)
Bör du genast sluta äta,
träna, pynta, aldrig träta,
Tomten är så generös,
nu blir du en riktig tös,
sätt igång och börja lyda
så du mannens arm kan pryda!
(Ovan var en present till en kompis från hennes pojkvän: medlemskap i viktväktarna, en prenumeration på någon skönhetstidning för kvinnor, och ett presentkort till en sminkbutik.
Han hade ju inte snålat för all del - å andra sidan var det väl snarast han själv som fick paket... )
Jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig stilla min längtan genom lite inspirerade klapprim, gärna för de där riktigt genomtänkta paketen?
Till att börja med vill jag att alla ska få chansen att läsa @Hajens alster, detta är alltså för den strålande idén att ge bort en hundvalp i julklapp:
Tomten är ett ärkesvin,
ni får en kiss- och bajsmaskin.
All er tid och ork den kräver
stora hål i kassan gräver.
Även om den detta får
kommer ni få gråa hår!
...om den här blir alltför svår
skaffa ny om ett par år
när denna sista sprutan får...
(Hoppas det är OK att jag kopierar din skapelse här, @Dentaku ? Annars får du protestera så åker den väck!)
Och så vill jag bidra med ett eget försök:
Tomten tycker du är fet,
lat och ful i allmänhet!
Du har trots det snärjt fast en karl
Men vill du nu ha honom kvar
(trots att han kan se vad andra har!)
Bör du genast sluta äta,
träna, pynta, aldrig träta,
Tomten är så generös,
nu blir du en riktig tös,
sätt igång och börja lyda
så du mannens arm kan pryda!
(Ovan var en present till en kompis från hennes pojkvän: medlemskap i viktväktarna, en prenumeration på någon skönhetstidning för kvinnor, och ett presentkort till en sminkbutik.
Han hade ju inte snålat för all del - å andra sidan var det väl snarast han själv som fick paket... )