GOD JUL till alla som gillar "gammeldags" ridning!

KungTulle

Trådstartare
Bildtråd! Julstämning! Historia! Lägg upp din bild här! Special...ska anknyta till historisk ridning i någon form och ge oss alla litet julstämning..

Tyvärr har jag ingen bild av Bent som tolkar på skidor bakom en shetlandsponny men däremot denna.:angel:

0122.jpg

Julhälsning från kavallerispanarna på östfronten vintern "1944".

/KT

Sv: GOD JUL till alla som gillar "gammeldags" ridning!

Vilken häftig bild! Och hästen din är ju helt klart bland dom snyggaste jag sett!

Vad roligt! Vilken härlig bild!!

Finns det möjligen några föreningar som arrangerar historiska dagar, med historisk klädsel o s v?

Har man inte något på Skokloster, eller är jag helt fel ute?

God jul!

Fantastisk bild på en otroligt vacker pålle :love:Får gääääärna flytta hem till mig:bump:

Det finns massor av föreningar som håller på med återskapande av historia, historiskt inspirerade marknader och andra arrangemang.

Skokloster har i många år haft medeltidsdagar i slutet på Juli, nu är det flyttat till slutet på Augusti. Det finns massor av medeltidsarrangemang runt Uppsala- Västerås- Stockholm(finns det nån stad som inte har medeltidsmarknad nu för tiden:angel:?)

Om du är intresserad av mer än bara marknader så kan jag rekomendera att du söker dig till antingen SCA, en ursprungligen amerikansk förening som sysslar med medeltidsinspirerade "spel". Annars är det gott om lajvare här i mälardalen!

Google is your friend.

TS: läcker häst du har :love:. Som nörd måste jag ju fråga vad det är för stövlar ni har? :angel:

/Migo
Värdshuspiga och spexare på skoklosterspelen.

hm en urgammal bild :) om än lite somrig kan tänkas :o har haft en photoshopad variant som varit lite ändrad till julkort men hittar den inte... så låtsas att det snöar och frostens biter i kanterna. GOD JUL!

Jag och gamle svarten. klänning efter medeltidsmönster, ca 6 meter i nederkant...

jagot.jpg

Senast ändrad:

Underbara bilder!!!

Och Kung Tulle - du förgyller ofta min vardag med dina härliga inlägg:love:

äsch jag lägger in nån bild till. Lite mer vintrig denna gång. Kanske mer åt lajvhållet än historiskt korrekt. MEn det finns ingen dragkedja eller nått sådant iaf. ylle o brokadtyg och hyskor o hakar :)

GOD Fortsättning

nyakappan2.JPG

nyakappan1.JPG

Underbara bilder!!!

Och Kung Tulle - du förgyller ofta min vardag med dina härliga inlägg:love:

Tack!:love:

Trevligt att nån gillar mina inlägg i alla fall.... Ibland känns det som man blir helt idiotförklarad....typ..

/KT

Härliga bilder! Du och din häst ser ut att passa väldigt bra med varann. :)

Fin kappa! Har du sytt den själv?

Härliga bilder! Du och din häst ser ut att passa väldigt bra med varann. :)

Fin kappa! Har du sytt den själv?

tackar! ja vi har hängt ihop i 12 år nu så lite har vi nog växt ihop skulle jag tro :)

japp hemmasydd, en god vän har hjälpt mig för jag är född med tummen mitt i handen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka