Gnisslande syntetsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stenbäcken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 973
S

Stenbäcken

Hej,
Jag köpte en wintec dressage pro i vintras och nu har den börjat gnissla. Då jag inte ägt en syntetsadel tidigare undrar jag hur man får bort gnisslet??? Man kan ju inte direkt smörja med läderfett??!? :cry:

Har någon haft liknande problem och kommit tillrätta med det?!

Tack på förhand!

Sv: Gnisslande syntetsadel

Märker att du upptäckt nackdelen med syntetsadlar :smirk:

Det går inte att göra något åt det, tyvärr. :crazy:

Jag har faktiskt bara hört gnissel från lädersadlar (dock ej min egen lädersadel)

Om du rider med ridstövlar så använd inte skokräm för då börjar det gnissla ännu mer. Det kan hjälpa att olja i stövlarna om gnisslandet kommer från att de gnids mot sadeln, men om det är sadeln som gnisslar aldeles av sig själv så brukar det försvinna efter ett tag. Gnisslandet brukar bli värre om sadeln förvaras väldigt torrt eller kallt.

när jag red lektion med en av hästarna på ridskolan hade hon på sig en syntetsadel å den gnisslade så mkt så jag hörde inte vad läraren sa *fniss*, men den jag hade till min egen häst förut gnisslade då inte som tur var...

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad heter den här?
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10