Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade honom i knät på rygg. Stadigt och tryggt, tog inte lång stund innan han däckade. Sen tycker jag med att "promenader" i skogen tex, var ute i skogen så den lille får röra lite på sig mera lös. Det gör inte att hunden automatiskt slappnar av inne utan det får man ofta hjälpa dom med ändå men dom slappnar av lättare iallafall. Detta osaliga gnällande kanske försvinner lite mera om hunden inte är rastlös.Höll du honom på rygg så han låg med magen upp mot dig eller höll du honom liggandes på mage om jag får fråga? Alla tips uppskattas eftersom det skär lite i hjärtat när man sitter där och håller i en sprattlande och gråtandes valp (även om det är för valpens bästa i slutändan)
Många säger ju och ger ju det rådet att ha honom på rygg i famnen, men det går verkligen inte. Han blir som taget ur Cujo eller någon annan skräckfilm, d.v.s. helt skogstokig. Och han ger verkligen inte upp. Pulsen går i 180 och han gnäller/skriker och bits och gör allt för att komma undan. "att krama" går inte då han tar sig loss på ungefär en halv sekund då och man vill ju inte heller ta ett för hårt grepp. Det ska ju vara bestämt men han blir som en hal fisk om man försöker hålla i honom.jag skulle vilja säga,mer utetid,och med det menar jag inte att ni ska gå promenader,inget hållande runt midjan när han står upp,sätt honom i knät med ryggen mot er och kram försiktig.
Sluta med hoppträning,det är han för ung för.
Och skippa knäckebrödet,det kan fastna i halsen.
Inte på rygg,han ska sitta som man sätter ett barn i knät.Många säger ju och ger ju det rådet att ha honom på rygg i famnen, men det går verkligen inte. Han blir som taget ur Cujo eller någon annan skräckfilm, d.v.s. helt skogstokig. Och han ger verkligen inte upp. Pulsen går i 180 och han gnäller/skriker och bits och gör allt för att komma undan. "att krama" går inte då han tar sig loss på ungefär en halv sekund då och man vill ju inte heller ta ett för hårt grepp. Det ska ju vara bestämt men han blir som en hal fisk om man försöker hålla i honom.
Det var det jag menade, på rygg fast i en lite mera "sittande" ställning. Det är min vovve som lutar sig så mycket bakåt och om sitter jag i fåtöljen då så blir det mer eller mindre på rygg, därför jag skrev på rygg. Men klart, man börjar ju inte att ha hunden så, tänkte inte till där riktigt.Inte på rygg,han ska sitta som man sätter ett barn i knät.