"Gnälla av mig-tråd"

Misiaczek

Trådstartare
Är väl mest bara trött och lättirriterad och ensam just nu så har ingen att gnälla av mig till :p
Men måste bara säga att jag fick en kommentar per mejl för en stund sen som gjorde mig såå irriterad att jag helt enkelt inte kan glömma det..
Inget jag borde haka upp mig på egentligen, men blir bara så irriterad på folk som ska lägga sig i andras angelägenheter.....
Jag har nämligen lagt ut annons om att jag söker hundvakt till min hund när jag ska jobba. Får då svar av någon som inte kan svenska som säger att han och hans sambo söker en hund att adoptera och lovar att min hund kommer få världens bästa hem, att dom inte har råd att ge mycket pengar för en hund nu men lovar mig att dom har massor av kärlek att ge och att jag får komma och besöka min hund när jag vill... :cool: Haha, bara det mejlet skrattade jag åt fast måste erkänna att det kändes lite i hjärtat bara av tanken att han tänkte att han ska få adoptera min hund...jag fick liksom skuldkänslor av någon konstig anledning..som att jag verkligen hade lagt ut min hund till försäljning vilket är det mest otänkbara i mitt fall, han är ju mitt allt :o Men men..så jag svarade tillbaka med en vänlig ton att han tyvärr inte är till salu utan att jag söker dagmatte till när jag ska jobba..men sen gav jag lite förslag på var dom kan hitta hundar som är till salu och önskade lycka till.

Men sen vet ni vad jag får tillbaka för svar?! "I tried to translate via website. However, looking for someone to take care Cashmir is not a real solution. You can look someone for a meantime but there are some training methods which are useful for your situation."
:crazy::crazy::crazy:

Alltså..hallå...vem f*n är HAN att ge mig råd om att jag bör ge min hund ensamhetsträning...och att han verkligen tycker att en hund som klarar att vara själv hemma under en hel arbetsdag är "a better solution" än att ha dagmatte?? :mad: Då kunde jag inte svara med vänlig ton längre utan förklarade hur lagarna funkar här om att en hund inte ska vara själv mer än 6 timmar per dag..och sa att min hund visst kan vara ensam hemma men att det inte handlar om det utan att jag hellre vill att han har sällskap om dagarna än stannar ensam hemma.
Ja egentligen var det väl ingen stor grej det här, men blev bara så irriterad över vissa ordval i hans mejl där och att jag kände att jag måste förklara mig för en främling om "vad som är den bästa lösningen i min situation" :crazy:
Han som knappt har råd att köpa en hund, och tror att allt en hund behöver är "massor av kärlek" :mad:

Så...nu har jag skrivit av mig! Denna lördagkvälls mest intressanta tråd :p

Sv: "Gnälla av mig-tråd"

Småknäppa förstå-sig-påare finns det överallt, högt och lågt. Jag hade nog snabbt glömt det där mejlet. Självfallet ska hunden inte vara ensam hemma i mer än åtta timmar per dag vecka ut och vecka in. Dagmatte är en fantastisk idé när man inte kan lösa det på annat sätt.

Hoppas du finner någon bra människa som kan passa Cash.

Sv: "Gnälla av mig-tråd"

att jag kände att jag måste förklara mig för en främling om "vad som är den bästa lösningen i min situation" :crazy:

Man måste inte svara på alla mail man får. Speciellt inte från personer man inte känner som vill köpa något man inte vill sälja.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 430
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa hej Jag ligger i separation och jag äger två hundar En tik som jag skaffade innan samboskapet och så köpte "sambon" en hane till min...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Jissa
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 704
Senast: Nominous
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 591
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar