YorkWann

Trådstartare
Jag är så jäkla trött på koppelvila! Jag är så trött på överenergisk hund, jag är SÅ trött på människor runt om som tycker han blivit så jobbig! :cool: SÅ trött på kommentarer! SÅ trött på hans, just nu, ihärdiga skällande på ALLT, rör sig någon, skäller för det är ju roligt, det KAN ju hända nått kul! Kommer det nån skäller vi, det KAN ju komma någon = roligt! ska vi ut och kissa= skällande, DET kan ju hända nått kul ute!

Eller detta jäkla vankande med överallt "Matte går på toa, det KAN hända nått roligt då".

"Nu RÖR hon sig från stolen DÅ kan det hända nått ROLIGT!"

Jag får krupp!

GAH!

Dagen gjordes ju inte bättre av att de fick vara med i stallet idag, och sitta med utanför när jag red, och då kommer såklart varenda jäkel i stallet som inte gillar hundar - alls. Lovely.... suck.

Sv: Gnäll..

Usch, jag förstår dig verkligen, fy farao för skador. :(

Iver har haft koppelvila i tre månader nu och även om han inte lagt till sig någon olat öht (:love:) så är han väldigt överenergisk och varje reaktion blir tredubbel. JÄÄÄTTEGLAD, JÄÄÄTTEINTENSIV, JÄÄÄTTEKUUUL MATTEEE!!!

Jag har fått höra allt från att han "säkert blivit tagen för tidigt från tiken" till att "han är säkert sådär jämt".

Folk förstår inte att en unghund som haft koppelvila sen 8 månaders ålder är livligare i allt den gör än en trött och nöjd avsprungen hund.

Senaste veckan har jag äntligen vågat ha honom lös under ett strikt saktakommando och det har gjort att jag fått tillbaka min normalintensiva unghund. :love:

Jag håller tummarna för att ni iaf slipper ett halvårs koppelvila till jul som vi. :crazy:

Krya på dig Kimi! :bump:

Åh, skönt att ni kan aktivera er nått iaf! :) Vi tränar lite fot nu iaf.

Du, jag kommer bli galen om vi får mer koppelvila :crazy:

Nä, så tröttsamt med folk, att man ska behöva "Han är DÅLIG, är på KOPPELVILA, därför lite *host* intensivare än vanligt."

Äsch, sluta ursäkta dig!

Kimi är en så trevlig, social och glad hund att jag inte för mitt liv kan förstå hur någon kan tycka han är jobbig! Mjuk
och rar hund med energi, vad är problemet liksom? ;)

Tack, sötsak. Inte alla som tycker som du tyvärr :p

och den lilla, som agerar vakthund nu när Kimi är dålig! suck! :cool:

Jaha...jag uppfattar det som att han inte fick ha koppel på sej, men i övrigt som vanligt, inte att han var i sas "boxvila". Men ok, nu är jag med.

Hur har det gått med Iver nu förresten?

Jo vi är inne på 5e månaden i koppelvila. Pju.. ;)
Efter operationen blev han jättedålig av en av medicinerna men nu ( snart 2 veckors efter op ) är han pigg igen.

Vi ska börja med rehabiliteringen om någon vecka och sen får vi hoppas att den går bra så han slipper kopplet om ett halvår!

Jaha! :D

Lilljessicah; Ah, inte kul du. Tulla blev också jättedålig av alla mediciner. Hoppas han snart är bra nu då! :)

Åh, jag förstår dig verkligen.
Min Dvärgpinscher är inne på 6månaden utav vila nu.. behöver jag fortsätta? :cool:
Nu är han dessutom satt på kortison, som med lite otur kan göra honom ännu mer speedad..

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Nota
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
440
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 153
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 353
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025