Zoya
Trådstartare
Ja, det gör min åttaåriga son. Han har alltså en ful ovana att gnaga på sina fingrar, speciellt tummen och pekfingret, så skinnet lossnar. Det är så illa så fingrarna är helt röda och skinnflådda och ofta går han in på toa och plundrar plåsterlådan (för det gör väl ont?). Frågar jag om han tagit plåster för att han gnagt på fingrarna igen så säger han nej (även fast jag vet att det är så).
Jag har försökt med sån där medel man har för att få stopp på nagelbitande, sånt där som smakar jättebittert men problemet med det är ju att det räcker ju med en handtvätt så är det borta.
Någon som har tips på hur man ska tackla detta?, det är ju liksom inte bra att han gör så här för det kan ju sluta i infektioner och dyl.
(Har försökt prata med honom men det hjälper inte).
Jag har försökt med sån där medel man har för att få stopp på nagelbitande, sånt där som smakar jättebittert men problemet med det är ju att det räcker ju med en handtvätt så är det borta.
Någon som har tips på hur man ska tackla detta?, det är ju liksom inte bra att han gör så här för det kan ju sluta i infektioner och dyl.
(Har försökt prata med honom men det hjälper inte).