Sparvoga
Trådstartare
Har en häst som lätt bli spänd i ryggmuskler och speciellt på korset, det släpper med MYCKET massage. Brukar även ta hjälp av ET, brukar bli behandlad i si-leden. Just nu är han jätteöm, behöver bara trycka lite lätt så sjunker han ihop med baken, det konstiga är att han ALDRIG har känts så mjuk och smidig i ridningen, speciellt i traven känns det skillnad, den har blivit så taktfast och det är schvung i steget lika i sidvärtsrörelser, konstigt tycker jag.
Nu till min undran, ska man ge en sån här häst glukosamin/msm, har ju för mig att det mer är för leder? får för mig att ett BoT täcke hellre skulle vara till fördel för hästen, och även om dom är dyr så blir ju inte så farligt i jämförelse med att stoppa i han pulver som kanske inte är till någon hjälp.
ps: hästen är kollad
Nu till min undran, ska man ge en sån här häst glukosamin/msm, har ju för mig att det mer är för leder? får för mig att ett BoT täcke hellre skulle vara till fördel för hästen, och även om dom är dyr så blir ju inte så farligt i jämförelse med att stoppa i han pulver som kanske inte är till någon hjälp.
ps: hästen är kollad