Glukos Belastning!

memma

Trådstartare
Det var jag i väg o gjorde nu i morse, ett tidigt pga pappa har diabetes, så fick jag göra ett nu i V 13, det var inte så farligt att dricka, men ca 1 timme efter började jag känna bubbel i magen.....

Gick till dass, och upp kom allt igen, 1:a ggn jag spytt, innan har jag bara klökts och ulkat, men nu kom allt upp så det var bara att gå hem...så nu ska jag käka en ordentlig frulle hemma på tisdag i stället o sen komma dit o ta proverna.

Måste vara allt det söta som gjorde att det blev för mkt.....JAja, en upplevelse ju!!!:angel:

Fler somvarit med om detta??

Sv: Glukos Belastning!

Jag har gjort glukosbelastning utan problem, men jag kan förstå om magen reagerar på det...

Verkar märkligt att göra belastningen med frukost i magen, men du lär väl inte ha något val antar jag....

Jag gjorde glukosbelastning i 6e månaden ungefär. Jag fick sitta still på vårdcentralens väntrum i ca 2 timmar innan dom gjorde en avläsning. Mitt problem var att få det att stanna i magen, men det gick. Till mig sa dom att jag skulle äta så lite som möjligt innan testet, så mitt la dom på förmiddagen.

Men det är inte så konstigt att det kommer upp, för det tog emot att bara dricka allt det söta :crazy:

När jag gjort glukosbelastningar har jag fått lite citronsaft i sötslisket, så det har gått bra att svälja rubbet. Jag hinkade i mig det så snart det gick, bättre att göra plågan kort :P

O fy jag ska göra mitt om några veckor, nu blev jag orolig. TS hur kommer det sig att du fick göra ett redan v. 13? Jag ska inte göra mitt förrän v. 32 och min pappa har också diabetes. Har du höga sockervärden?

Jag gjorde ett i v17 och ett i v31 pga min mamma är diabetiker.
Men jag hade stränga order om att jag inte fick äta efter kl 20 kvällen innan och så skulle testet börja kl 8 på morgonen. Det i v17 var svårt att behålla nere för då var jag fortfarande lite spysjuk rent generellt. Kan det vara det som är jobbigt för dig - att du kanske är spysjuk vanligen också och då blir det här så himla jobbigt för kroppen?
Den senaste i v 31 gick mycket bättre även om det är äckligt.
Jag hade fått tipset också att ta med en citron som de kunde pressa i, men de använda bara en mikroskopisk klyfta så det gjorde ingen nytta egentligen.
Det värsta egentligen var att behöva sitta still i 2 timmar på mottagningen och inte göra något alls utom bläddra i tidningar. Snark!

Ja, jag fick göra det i V13 för min pappa har diabetes....

JAg fick i en hel citron (älskar citron) och det var nada problem att dricka det, satt och läste tidningar o prata med en annan tjej som osså druckit det, HON mådde skit o fick svälja många ggn, men för mig var det lungt...tills jag kände den började vilja komma upp...

Jag hade varit fastande innan så det var bara det som kom upp, men nästa ggn på tisdag ska jag äta en stadig frulle men massa olika saker vänta hemma i 2 timmar sen tar dem proverna där i stället....så jag slipper dricka sockerblasket.
Det var nog det som var för mkt för magen så tidigt på morronen!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka