Glucosamin

F

filuren

Hej!

Undrar om de glucosamin preparat som finns till oss människor på apoteket fungerar att ge till hästar? Eller är det nåt annat iblandat i det man ger till hästar för att de skall ta upp det på ett speciellt sätt eller så? Hade ju varit väldans käckt om man bara kunde gå till apoteket och köpa:)

Sv: Glucosamin

Jag ger gurkmeja istället.
Effekten är densamma, bara det att plånboken inte blir lika tunn som med det andra prep.

Vet inte riktigt om det är samma men jag skulle då aldrig gå till apoteket och köpa det om det nu vore samma.

Tycker det är dyrt som det är, vill inte ens tänka på vad det skulle kosta om man köpte det på apoteket.

Håller med ryttarsmurfen. Jättedyrt att köpa till människor. Det finns till mycket bättre priser i hästsportaffärer. Tror att Granngården har också. Annars tror jag att det är samma glucosamin. Skillnaden är nog bara priset.

Med tanke på att människor brukar köpa häst-burkar med Glukosamin för att det är mycket billigare, tror jag inte att det lönar sig att köpa på Apoteket. Men jag kan ha fel, har aldrig kollat priserna själv.

svea skrev:
Med tanke på att människor brukar köpa häst-burkar med Glukosamin för att det är mycket billigare, tror jag inte att det lönar sig att köpa på Apoteket. Men jag kan ha fel, har aldrig kollat priserna själv.

Sant, och ofta är ju de preparat som är för människa också betydligt svagare. Därför köper många glugocamin för häst till sig själv, dosen blir lägre och inköpet drygare och på så sätt mycket billigare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
985
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama