Glucosamin tillskott till valp?

TinyWiny

Trådstartare
Jag ger min gamla hund extra glucosamin.

Valpen sex månader måste ju smaka även sin kompis mat;)

Är det på något sätt farligt om valpen då råkar få i sig den gamla hundens glucosamin?

Hitills har han spottat ut dem så de är nog inte så goda, men han äter helst av gamle hundens mat:confused:

Nu får gamle hunden ett högenergifoder och vetegroddsolja så på så vis är det ju ganska ofarligt för valpen eftersom han äter sin egen mat med:d

Men glucosaminet:confused:

Sv: Glucosamin tillskott till valp?

Jag skulle också vilja veta lite mer ang detta med glucosamin, då min gamla lärare som även var hundägare hävdade att det kan ges till alla hundar i alla åldrar.
Är det inte gamla hundar som behöver ha det tillskottet?

Gå in och kolla på nätet. Borde inte vara skadligt, det bygger ju upp brosket. Men jag är inte säker, varför inte fråga en veterinär?

Får valpen ett bra valpfoder så får den exakt det den behöver genom det, och då är det inte så bra att överdosera med andra tillskott.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 656
Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
5 226
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 088
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 307
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis

Hund, Katt, Andra Djur