Glosöga Kallblodstravare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tronspira
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tronspira

Är det godkänt med glosögda travare? Kan de bli godkänd hingst eller anses det som "fel"?

Sv: Glosöga Kallblodstravare

Finns ganska gott om glosögda travare. Aldrig hört någon som fått det negativt bedömt vid premieringar/visningar, så det går nog bra att få en sådan hingst godkänd. Har för mig att sådana hingstar redan godkänts?

Jag har svartat på din fråga under avel också men nu kom jag på att du kanske menar glasögd = Ett blått öga ? Pål Best har ex ett blått öga.
En glosögd häst har vit senhinna synlig kring ögat.

Hästar med blåa ögon står registrerade som GLOSögda, det är inte för de har en vit senhinna synlig utan pga deras blåa ögon färg...har haft sådana hästar själv, och dessa det även stått reggat på i reg beviset: glOsögd (hö el vä eller båda ) Sen om mankallar det glas eller glos vet jag inte men jag har alltid trott att det heter som i registrerings bevisen.....

Fråga om glosögda/glasögda hästar finns på AVELSSIDAN också, fortsätt diskutera DÄR!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: Unafraid
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 043
Senast: Idaw83
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka