Globus vs moser

Buck

Trådstartare
Vill ha en klippmaskin. Och gärna en billigare :angel: men samtidigt så ska den vara tyst, lätt och smidig att använda :), lånade en moser avalon förra hösten och blev lagom kär, de kostar dock någon tusenlapp över budgeten.
Men såg nu att globus hade en liknande model som verkar trevlig; globus proliwec.
Så jag undrar om någon har erfarenhet av den :)

Av det jag kan läsa ut så är de någorlunda lika i batteri tiden och båda är på 80w. Kommer nog aldrig att ha mer än en häst att klippa så är lite väl att köpa en maskin för 4000kr.. och då lederna på mig är klena så har jag hellre en liten lätt maskin som man får sprida ut klippningen över två dagar pga att batteriet dör än en stor kraftfull maskin som ändå kräver två dagar då mina handleder tar slut..

Tips på andra små maskiner tas tacksamt emot också :).
 
Min blev klippt med en MoserAvalon häromdagen, tjejen sa att hennes batteri räcker ca 1 ½ häst. Tyst lätt och klipper bra. Min reagera inte något på huvudet som han kan göra med en stor maskin.
Hon har samma problem som dig, handlederna orkar inte klippa en storhäst med en vanlig maskin.

Jag gillar MoserAvalon och skulle tänka mig en sådan =)
 
Hmm, för mig räcker batteriet på Avalon inte till en hel häst. Brukar vara lite småpill kvar som jag får ta sen. Men jag har en väldigt stor häst, helklipper och är väldigt noga så det kanske är därför. Det går att klippa med laddaren i om batteriet dör.

Jag köpte min på rea. Den brukar även gå att hitta billigare i UK, men då behöver du en konverteringsplugg.
 
Andis agc är annars en billig men bra maskin. Tyst och lätt och håller sig sval, dock sladd. Har en som jag helklippt både häst och hund med utan problem.
 
Andis agc är annars en billig men bra maskin. Tyst och lätt och håller sig sval, dock sladd. Har en som jag helklippt både häst och hund med utan problem.
Är nog lite liten, är för tillfället en väldigt hårig fjording som ska klippas nu :/.
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att köpa en klippmaskin, Moser Avalon. Anledningen är att jag har svaga handleder, orkar inte hålla en traditionell...
Svar
8
· Visningar
1 856
Senast: cowgirl73
·
Utrustning Jag vill ha en lättare och tystare klippmskin till hästarna. Båda är känsliga för ljudet och jag vill ha en lättare maskin att hålla i...
2
Svar
20
· Visningar
7 494
T
Utrustning Letar efter en stark, tyst och batteridriven klippmaskin och hittade denna: Moser Avalon- Hästklippare med extra kraftfull klippning...
Svar
4
· Visningar
5 240
Senast: Liselott76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp