monster1
Trådstartare
Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva för vardagsbruk och läs/skärmglasögon eftersom jag sitter mycket vid dator. Sedan även progressiva solglasögon. Provade ut bågar till alla dessa och blev rekommenderad abonnemang på 24 månader (sedan lämnas glasögonen tillbaka). Jag blev chockad över hur dyrt det var, det landade på 1000 kr i månaden i 24 månader och då äger jag inte ens glasögonen när det är klart. Är det var det kostar?
Jag har bara haft skärmglasögon tidigare och de kostade väl men det var en engångs utgift och jag har haft dom i 5 år nu. Funderar nu på om jag ska bryta avtalet om abonnemang och istället bara köpa de progressiva vardagsglasögonen och se om jag kan få skärmglas via jobbet istället.
Jag har bara haft skärmglasögon tidigare och de kostade väl men det var en engångs utgift och jag har haft dom i 5 år nu. Funderar nu på om jag ska bryta avtalet om abonnemang och istället bara köpa de progressiva vardagsglasögonen och se om jag kan få skärmglas via jobbet istället.