Glasögon =Skitdyrt

Status
Stängd för vidare inlägg.

citron

Trådstartare
Min äldsta dotter har haft glasögon sen hon var fem,om BVC lyssnat hade hon haft dom ännu tidigare.Igår var vi och beställde nya då styrkan har ändras och trots att vi hade en rabattkupong på 500 kr så kostar glasöggon 2500 spänn.OK vi får ytterligare 500 i landstingsbidrag men hallå dottern är elva,får glasögon till barn kosta hur mycket som helst?Ska tillägga då att bågarna inte kostar mer än fyrahundra.Sist betalade vi 1800 - landstingsbidraget men nu kunde hon inte längre ha såna glas pga styrkeändringen men vilken höjning......Jag vill inte veta vad dom kommer kosta nästa gång.
MVH Tesso
 
Sv: Glasögon =Skitdyrt

Mmmm.. glasen är ju dyra förståss... och just till barn vill man väl helst välja sådana som är hårdytebehandlade så de inte blir så repiga, plast så de blir lätta och inte splittras om man tappar dem. Har barnet sedan starka glas vill man ju göra dem extra tunna så det inte ser så konstigt ut + att de blir tunga...
Det blir ju en hel del extra om man jämför med ett par standardglas... fast det borde ni väl blivit informerade av från optikern? Alltså vilka alternativ som finns och vad det kostar extra...
Sedan kan det skilja ganska rejält mellan olika kedjor/butiker, kolla runt om be om prisförslag nästa gång vetja! :idea:
 
Sv: Glasögon =Skitdyrt

Vänta bara.... mina glasögon då jag var tonåring kostade som minst 5000 kr.... (har typ -7 i styrka nu + mkt brytningsfel)
 
Sv: Glasögon =Skitdyrt

Ja visst är det lite sjukt, det är ju ändå ett "handikapp" att ha ett synfel, givetvis beroende på hur illa det är.
Men på nått sätt tycker jag att vuxna som barn ska kunna få bidrag till glasögon, man klarar sig ju liksom inte utan och hur ska man göra om man har flera barn, plus att föräldrarna har glasögon, det blir ganska dyrt.. :smirk: barnen går ju givetvis först, men nån gång måste ju även föräldarna få nya... och som sagt det kan bli dyrt... :crazy:
 
Sv: Glasögon =Skitdyrt

Det är otroligt att folk ff köper glasögon hos optikern :eek: när man kan få dem för en bråkdel på nätet. Kolla in t ex www.favoptic.com Jag är inne på mina tredje glasögon därifrån och har köpt linser på nätet ännu längre. Optikern går jag till för att kolla synen. Glasögonen får han sälja till någon som har gott om pengar :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Igår var vi med äldsta dottern på 5-års kontroll. Hon fick underkänt på det mesta:crazy: Hon skulle stå på ett ben i 20 sekunder...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
29 279
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp