Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är cowboy detangler & shine ett serum?Cowboy magic detangler & shine är det bästa jag har testat. Så mycket bättre än pälsglans.
Använder engångshandskar och reder ut man och svans med fingrarna med det. Sen kan man borsta igenom på slutet.
Resultatet håller längre än pälsglans.
Brukar köpa deras 946ml flaska.
NAFs tub kommer på god andraplats.
Tycker de är alldeles förliten förpackning.
Minerals By Nordic serum är sämst av de serumen jag provat, krävs stora mängder för att göra sitt jobb och håller inte alls lika länge.
JappÄr cowboy detangler & shine ett serum?
Cowboy magic, Naf och Minerals by Nordic innehåller alla silikon.Frågan är om det innehåller silikon eller inte. De utan silikon brukar inte riktigt ge lika bra resultat. Men alla vill inte ha silikon i glanspray eller liknande produkter.
Det där serumet är superbra och väldigt drygt.Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna?
Visa bifogad fil 141799
Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa manar?
Har provat NAFs glansspray tidigare och den var inte bra.
Och jag tycker Leovets är en av de sämsta jag testat. Men jag tänker som du att olika märken funkar bättre/sämre på olika hästar och beroende på förutsättningarna och vad jag själv anser gör ett pälsglans bra.Leovets och Fiebings pälsglans är de absolut bästa, tycker jag. Och då har jag provat det mesta. Men jag upplever att det, precis som på människor, är väldigt olika vad som fungerar bäst på olika hästar.
Och TIBS funkade inte alls på min.Och jag tycker Leovets är en av de sämsta jag testat. Men jag tänker som du att olika märken funkar bättre/sämre på olika hästar och beroende på förutsättningarna och vad jag själv anser gör ett pälsglans bra.
Jag använder bara TIBS sedan flera år tillbaka. Har funkat klockrent på alla hästar jag använt det på och är prisvärt.
Jag har NAFS serum och det funkar bra att reda ut tovig man och svans med. Tycker dock inte att effekten håller i sig på samma sätt som med pälsglans.
Haha, ja du ser!Och TIBS funkade inte alls på min.
Håller med om effols pälsglans.Jag har använt TIBs pälsglans tidigare men provade nyligen Effols superstar-shine och blev väldigt imponerad. Mvh, tinkerägare som flätar, reder ut man/svans/hovskägg dagligen
Ja, det går ju åt en del när det lätt regnar bort med jämna mellanrum också. Tänker nog prova babyolja som komplement som någon nämnt i tråden och utvärdera. Hade jag köpt märkesgrejer i små yttepyttetuber hade jag behövt börja sälja organ på svarta marknaden med tanke på mängden tagel.Håller med om effols pälsglans.
Äger en fjording och en shettis. Båda med rikligt med tagel.
Man kansle skulle prova något serum ändå. För det gär ju åt en del glans. Även om effols håller i några dagar på mina.
Behöver inte sprayas varje dag.