Gjuta i betong

Sv: Gjuta i betong

Jag har bara gjutit en enkelt rundad skål. Det blir ganska fräckt faktiskt.
Ända tipset kan vara att efter att man hällt i betongen att slå mycket i nederkanterna för att få bort/upp luften så att man slipper bubblor. Jag tyckte jag stod ett bra tag men inte tillräckligt tydligen, lycka till :)

Jag har gjort några sådana där raberberblads-skålar som vi har i trädgården.
Himla lätt och snyggt.

Jag har gjort bänkskivor och en köksskiva.

21555101.jpg

Skivan i köket, syns lite dåligt men, men.

21555104.jpg

Sidebord:

22808872.jpg

Sängborden: Allt på bilden har jag byggt själv, ink sängen *stolt* hehe, toarullen under sängen stod där för jag var förkyld inget annat :p.

22808873.jpg

Nu tror ni säkert att jag har dille på betong men det är både från hemma och sommarhuset.

:laugh:

Jag älskar betong! Jag har två toppeninspirerande böcker som heter Betong som hobby och (hm nu kan jag inte komma på den andra bara för det, den är utlånad för tillfället) finns på adlibris billigt och bra. Där står även hur man går till väga och det finns hur många projekt som helst!

När jag får lite mer tid tänkte jag gjuta en massa, det är ju så billigt och så snyggt!

PansParis, skitsnygga grejjer! Jag har också byggt en säng, men den är inte färdig än!

Jag har gjort bänkskivor och en köksskiva.

21555101.jpg

Skivan i köket, syns lite dåligt men, men.

21555104.jpg

Sidebord:

22808872.jpg

Sängborden: Allt på bilden har jag byggt själv, ink sängen *stolt* hehe, toarullen under sängen stod där för jag var förkyld inget annat :p.

22808873.jpg

Nu tror ni säkert att jag har dille på betong men det är både från hemma och sommarhuset.

Men Ååååååå vad fint du har det!

22808873.jpg

QUOTE]

Oh snäääälla berätta hur du gjorde sänggaveln! :bow:
Jag är på jakt efter något liknande och med i princip obefintlig budget som sjukskriven så bygger vi gärna, vi har lite knepiga mått på sängen och har inte hittat något som varit i närheten av det vi vill ha, men både sambon o jag tyckte din säng var så fin!:love:

Tack, vad glad jag blir! :D

Det är en snodd kopia från Lexington, kostar ca 8000 i orginal (min är gratis). Det är vanlig råspont som jag har stående. Sen har jag liser runt om, sen har jag en vanlig taklist högst upp. Själv gavlen är ca 115 cm och sänghöjden är ca 40 cm. Som du kanske ser är gaveln bredare än sängen. Kan då göras om för att ha en bredare madrass i. Sen har jag särkilda sängbeslag. Då kan man enkelt plocka ihop sängen, så man slipper slå sönder den när man ska flytta.

Här är orginalet:

21559133.jpg

Närbild på gaveln
28066923.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Har man begränsad budget och en pappa som är byggingengör så fixar man det ganska lätt ;). Det är inte så svårt som det ser ut faktiskt. Jag hade tagit bilder under själva jutningsprocessen men de försvann eftersom min dator pajade.

Jag :love: betong, haha!

Skämt åsido, här har det de senaste veckorna gjutits både en ny utetrappa och en sula till blivande altanen, ett väntande projekt är köksbänkar! De blir ju så fina... men först måste nya köket på plats..

PansParis - vansinnigt fina saker! Har du några bra tips och råd för att få snygga skivor?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 014
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka