Otherside
Trådstartare
När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag letar, för att slippa tjutet, och sen sätta igång den igen när jag är klar. En gång glömde jag det och upptäckte det först när allt hade tinat och smält och det typ rann ur facken..... ALLT fick givetvis slängas och det var massor med fin mat som jag velat ha kvar.
Sen dess har jag varit noga med att starta frysen igen varje gång jag rotat i den ... tills i förrgår. Nu hade den varit avstängd i 24 timmar. Inget hade typ börjat rinna, men det kändes att glasspaketen var mjuka. Övriga saker var hårda, men förmodligen inte helt djupfrysta....
Vad hade ni gjort? Slängt allt? Det känns så hopplöst och jag blir så himla arg på mig själv....
Skulle ni spara lax? Kyckling? Bröd? Grönsaker? Frysta bär?
Sen dess har jag varit noga med att starta frysen igen varje gång jag rotat i den ... tills i förrgår. Nu hade den varit avstängd i 24 timmar. Inget hade typ börjat rinna, men det kändes att glasspaketen var mjuka. Övriga saker var hårda, men förmodligen inte helt djupfrysta....
Vad hade ni gjort? Slängt allt? Det känns så hopplöst och jag blir så himla arg på mig själv....
Skulle ni spara lax? Kyckling? Bröd? Grönsaker? Frysta bär?