bigganl
Trådstartare
Funderar på det här med sadelgjord till häst som har sadelläget långt bak i förhållande till sadelgjordsläget. Där normala raka gjordar drar fram sadeln. Jag har svängd gjord till dressyrsadeln och då åker inte sadeln fram, men funderar på om det kan funka med en gjord med platta till hoppsadeln. Svängd gjord funkar, men skulle vilja veta om någon annan provat med hopp-plattegjord till en sådan häst och hur det fungerade i så fall. Eftersom den har större anläggningsyta kanske det gör att allt ligger mera stilla?
Det har ju kommit en ny sorts gjord som ser ut som två smala gjordar med en distans emellan. Just den har visat sig i test passade väldigt bra till dessa hästar. Om det är på grund av att gjorden ligger på bredare yta borde en gjord med platta ge liknande resultat. (min tankegång alltså)
Är jag helt fel ute?
Någon av er som testat?
Åker sadeln mindre framåt med en sån eller är det som med en vanlig rak gjord?
Det har ju kommit en ny sorts gjord som ser ut som två smala gjordar med en distans emellan. Just den har visat sig i test passade väldigt bra till dessa hästar. Om det är på grund av att gjorden ligger på bredare yta borde en gjord med platta ge liknande resultat. (min tankegång alltså)
Är jag helt fel ute?
Någon av er som testat?
Åker sadeln mindre framåt med en sån eller är det som med en vanlig rak gjord?