Giltig vaccination?

Salandge

Trådstartare
Någon som vet vad som gäller om vaccinationen är giltig t.o.m. den 19 en månad, anmälan är den 18:e och loppet den 24:e? Räknas vaccinationen då som gilitg vid anmälan? Hästen i fråga kommer att vaccineras igen den 18:e, men ibland kan det ju ta någon dag innan det registreras hos ST.

Sv: Giltig vaccination?

Det går nog bra, om du förklarar läget. Du har iallafall 30 dagar på dig att revaccinera, innan du måste börja om med vaccinationen, dvs göra om grundvaccinationen.

Det går nog bra, om du förklarar läget. Du har iallafall 30 dagar på dig att revaccinera, innan du måste börja om med vaccinationen, dvs göra om grundvaccinationen.

Kopierat från ST:

Vaccinationsintervall
"Grundvaccination innebär två vaccinationer (A + B) med ett intervall av 21-92 dagar och därefter är hästen anmälningsberättigad. Därefter ska hästen revaccineras (R) senast inom 365 dagar för att vara fortsatt anmälningsberättigad "

Överskriden senaste vaccinationsdag

"I det fall längre tid än 92 dagar går mellan vaccination A och B börjas det om med en A-vaccination. I det fall kortare tid än 21 dagar förflutit så kommer den "andra" vaccinationen att registreras som en A-vaccination.

inträder anmälningsförbud. Hästen behöver dock inte börja om med A-vaccination om ny vaccination utförs inom 31 dagar. Överskrids även denna gräns måste hästen åter grundvaccineras och börja med en A-vaccination."

Ring dem och fråga om det räcker med att du faxar in före startdagen.......

Det står ju för att vara anmälnings berättigad... så jag skulle tolka det som att den räcker.
Men om du tänker vaccinera den 18, så ser du bara till att faxa in intyget så kommer det ju in den 18 och inget att fundera över.

Tack för svar! :)

Vi bestämde ändå att vi skjuter upp det två veckor. Efter förra vaccinationen blev damen i fråga ganska hängig så därför kändes det lite tätt med bara en vecka mellan vaccination och kval.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30