gillar inte saltsten

panzy

Trådstartare
Min pålle rör inte saltstenen på hela vintern. Betyder det att han tycker att han inte behöver salt eller ska jag ge honom lössalt? och isf hur mycket???
 
Sv: gillar inte saltsten

Jag brukar ge min häst en matsked salt i betforen. Det är ju inte skadligt och jag har hört att hästar ibland inte får i sig all den salt som de behöver, helst inte om de svettas mycket. : ;)
 
Sv: gillar inte saltsten

hej! vad har du för saltsten..den med bara salt eller med mineraler i...hade en häst en gång som inte tyckte om saltstenen med mineraler och när jag böt så slickade han mycke på den med bara salt lycka till
 
Sv: gillar inte saltsten

Jag skulle nog tillsätta salt i fodret om hästen öht inte rör saltstenen.

1 msk/dag ger jag, och det ska motsvara underhållsbehovet.
 
Sv: gillar inte saltsten

tack för svaren!

Det är en vanlig saltsten, mineraler får han i fodret.

Får nog börja ge honom löst i betforen då...
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi har en liten tråkig rabatt där jag vill plantera en marktäckare. Problemet är att de små syrenernas rötter är enorma och att det inte...
2
Svar
22
· Visningar
1 529
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 447
Senast: animalasia
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
260
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp