pepp

Trådstartare
Min pappa får återkommande gikt i sin stortå. Han äter medicin för det, men det verkar ju ofta komma tillbaka.

Vad mer kan man göra för gikt? Tänkte att jag kunde fråga här på allvetande buke :)

Om jag inte kommer ihåg fel så är en orsak till att man får gikt att man äter fel (rätta mig gärna om jag har fel här). så att se över sin kost är nog en bra väg. Äta ordentligt med grönsaker och dra ner på köttet.

Min pappa får återkommande gikt i sin stortå. Han äter medicin för det, men det verkar ju ofta komma tillbaka.

Vad mer kan man göra för gikt? Tänkte att jag kunde fråga här på allvetande buke :)

Där ser man! Han dricker alkohol väldigt sällan. Kött däremot - varje dag (rött kött) jag har redan försökt få dom att testa äta mer vegetariskt/fisk, men än så länge har det inte gått så bra...

Men ska visa honom detta så kanske han ändrar sig.

Jag känner en som har gikt och enligt honom så har hans besvär försvunnit i princip helt sedan han slutade äta gluten.

Liknande trådar

Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
383
Senast: Tarnin
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
R
Kropp & Själ Hej! Jag har två frågor som är om att bli sövd och så. 1. Ni som har blivit sövda hur känns det? Och hur går det till och hur känns det...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 195
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern