A
anna210
Har ett halvblod som jag tävlar med i hoppning. På träning och framhoppningar går det alldeles strålande men inne på banan blir det ofta katastrof! Vägrar ut oss...
Vet att sådant här oftast beror på ryttarfel - har analyserat och vänt ut och in på mig själv så jag blir galen snart.
Tankarna snurrar och man undrar om det är hästen som har ont någonstans eller om det är fel på min hjärna?
Inne på banan finns absolut ingen som helst bjudning på hinder utan hästen står i mot hela tiden - känns som jag får bära runt hästen.
Hästen känns liksom "avstängd", uppe i det blå...
På träningar och framhoppning får man istället "hålla i" och bromsa.
Någon mer som har eller har haft samma problem? Hur löste ni det?
Hästen är inte tittig på hinder och är inte nervös. Ryttaren är inte heller nervös. :smirk:
Vet att sådant här oftast beror på ryttarfel - har analyserat och vänt ut och in på mig själv så jag blir galen snart.
Tankarna snurrar och man undrar om det är hästen som har ont någonstans eller om det är fel på min hjärna?
Inne på banan finns absolut ingen som helst bjudning på hinder utan hästen står i mot hela tiden - känns som jag får bära runt hästen.
Hästen känns liksom "avstängd", uppe i det blå...
På träningar och framhoppning får man istället "hålla i" och bromsa.
Någon mer som har eller har haft samma problem? Hur löste ni det?
Hästen är inte tittig på hinder och är inte nervös. Ryttaren är inte heller nervös. :smirk: