Getingstick

Texaz

Trådstartare
Blev igår kväll stucken av vad jag tror var en geting:o

Stack till i handflatan upp mot fingrarna och reflexmässigt drog jag handen mot byxorna, men kunde sen inte hitta djuret:crazy:
Har blivit stucken andra gånger med, men det som är annorlunda är att smärtan nu under dagen har blivit värre, snarare än klingat av. Röd och svullen runt sticket men mår inte dåligt på annat vis.
Hur länge sitter det i? Hur lindrar jag bäst smärtan?:confused:

Hydrokortison och alsolspritomslag kan lindra ngt.

Jag blev stucken nyss och grejade ovan bara några sek efter stick. Tog också vanliga allergitabletter för pollen.
Jag brukar få väldiga reaktioner. Men jag klarade mig med en rätt mild reaktion.
Tror på det där att vara snabb..
Så i ditt fall är det nig svårare.
Men testa!

Hydrokortison och alsolspritomslag kan lindra ngt.

Jag blev stucken nyss och grejade ovan bara några sek efter stick. Tog också vanliga allergitabletter för pollen.
Jag brukar få väldiga reaktioner. Men jag klarade mig med en rätt mild reaktion.
Tror på det där att vara snabb..
Så i ditt fall är det nig svårare.
Men testa!
Jo jag misstänker att det gått lite väl lång tid..... Hade på alsolsprit en stund samt kylde med is, och igår gjorde det inte särskilt ont, men nu blir det bara värre och värre:crazy:
Ska testa med mosad värktablett när jag kommer hem, det ska tydligen kunna lindra något:up:

Nu är det troligtvis lite sent, men blir du stucken igen så sätt en sockerbit emot sticket och håll den där några minuter, den suger ut giftet. :up:
Höll precis på att skriva samma sak! :D Gjorde det på en hund för ett par år sedan, fungerade faktiskt jättebra. (Sockerbiten ska vara lätt fuktad.)

Tack för svaren, nu vet jag hur jag ska agera nästa gång, blir till att köpa hem socker :D

Det har nu gått två dygn och i natt svullnade/kliade/värkte handen så jag höll på att bli tokig!! Fick gå upp och hämta en kylklamp som jag höll i resten av natten:p Fick rådet av apoteket igår att krossa och lösa upp en värktablett och lägga omslag, det hjälpte fram till ca 03,00, sen vart det kylklamp!

Eftersom det bara blivit värre kontaktade jag VC idag och fick rådet att ta allergitabletter (i hög dos) samt kortisonsalva, har lindrat skapligt men nu verkar det inte fungera så bra. Bara att avvakta enligt dem, samt kontakta akuten i morgon om det inte blir bättre.
Törs inte ta fler tabletter idag så det får bli salva och kyla:up:

Har aldrig förr reagerat så här mycket, så antar att det blir till att vara uppmärksam i framtiden och GENAST peta i sig allergitablett (+ sockerbiten då :p ) om jag blir stucken igen.

Jag är lätt allergisk mot getingar och när jag blev stucken blev handen större och större i två-tre dagar innan svullnaden förflyttade sig (:cautious:) för att sedan försvinna.

Tacksam för att vara o-allergisk. Blev stungen mitt i natten (förrgår natt) av en stor bålgetingjäkel som kröp upp på kudden - i bakhuvudet/halsen. Otäckt att vakna av stark smärta och sedan det där surrandet på kudden. Smärtan gick över på ett par timmar och ingen svullnad.

Getingarna är helt crazy i år. Var och badade igår och fick lämna platsen nästan i panik efter att hundratals getingar var intresserade av allt vi gjorde.

Liknande trådar

Z
Hästvård I torsdags kväll kom jag ut till stallet för att rida en kortis på pållen min. Hämtar honom i hagen och tycker att han ser lite...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 102
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel