Getingbo i krypgrunden

moiran

Trådstartare
Hur får man bort ett getingbo som är under krypgrunden? Någon som har en smart ide? Även om det är snälla getingar som inte stuckit även när jag flera gånger stått strax nedanför och borrat med borrhammare, murat och målat på vårt utbygge, utan bara surrat lite irriterat ibland, så har jag inte vågat mig fram till hålet och lysa med ficklampa för att se om jag ser det, så jag vet inte riktigt hur långt in under huset det sitter. Jag skulle ju kunna sätta för hålet så att de inte kommer in/ut, men det känns som ett otrevligt sätt att döda dem på, skulle gärna vilja få bort det på ett lite humanare sätt om möjligt... :crazy:

Sv: Getingbo i krypgrunden

Vänta tills det blir kallt (så getingarna är slöa) Ta en påse , skrapa ner boet i den och knyt ihop.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 934
Senast: Zaria
·
Hästvård Har precis kommit tillbaka från klinik med min halta häst och vi har fått tid för UL nästa vecka. Dock är inte vet säker på riktigt vart...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Asa_S
·
Hästvård Jag har en kallblodstravare, 10 år, sto, som jag ägt sedan två år tillbaka. Vad jag vet har hon stått hos minst 2 ägare innan mig, och...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka