Genvägsrensning och ad-aware

aiquen

Trådstartare
Igår när jag startade min dator dök det upp en liten ruta som meddelade att jag tycktes ha onödigt många genvägar som inte används, på mitt skrivbord. Jag höll med om detta och tryckte på den lilla rutan, varpå någon slags rensning av gamla genvägar startade. Tyvärr hängde sig datorn mitt i alltihop och när jag startade datorn nästa gång dök inte samma ruta upp, så nu kan jag inte hitta denna lilla rensningguide. Är det någon här som vet var jag kan hitta den och om det kan vara effektivt att köra något sådant ibland? Jag är annars en väldig slarvmaja vad gäller min dator, så det ser ut som kriget i den. Nu har jag som tur väl är inte så mycket i den här datorn än eftersom den är ny, så om jag kan hålla ordning på den från början vore det ju bra.

Sen har jag laddat ner ad-aware igen. Det var ganska längesedan jag använde det programmet nu och jag börjar förstå att jag nog aldrig riktigt satte mig in i det förra gången jag hade det. Min engelska är dessutom inte den bästa, så jag känner att jag måste fråga någon denna lilla fråga:

När programmet har sökt igenom datorn på jakt efter tracking cookies och allt vad det är, hamnar ju de hittade filerna i någon form av karantän. Därifrån går det ju sedan att radera filerna (eller?), är det att rekommendera eller ska de ligga där de ligger, i karantän?

Någon som är insatt i programmet? :bow:
 
Sv: Genvägsrensning och ad-aware

hej det med att datorn vill rändsa bort gamla genvägar den tar inte bort dom datorn gör en map till dom det står gamla gänvagar på mapen nästa gång den dycker up e det bara trycka nej för det behövs inte ta bort nåt.......


det med ad-aware bu kan ta bort det som ligger i karantän utan bro mlen sen går du in på www.lavasoft.de och laddar hem language packen och instaleradet och ta veck alla länder utom svenska efter det e klart går du in i programet och trycker på kugghjulet sen på interface sen ändrar du till svenska där det står (english default) till svenska sen proceed sen har du det på svenska sen är det lättare att köra programet sen efter det går du in på den icon med kugghjulet på allmän och tycker veck sätt objekt i karantän sen sen e det klart
 
Sv: Genvägsrensning och ad-aware

Jo, att datorn inte själv tar bort genvägarna är jag medveten om. Däremot vore det ändå smidigt att ha dem samlade i en och samma mapp, så jag slipper se eländet. :p Men kanske är det ändå lättare att plocka bort det jag inte vill ha, själv.

Och vad bra om man kan få ad-aware på svenska! Jag får försöka med det! Tack för svaret!
 
Sv: Genvägsrensning och ad-aware

Hette programmet Errorsafe?
För jag fick igår upp en ruta som talade om att Errorsafe kunde söka genom min dator. Lade inte på minnet exakt vad det stod, men ad-aware nämndes i alla fall.
 
Sv: Genvägsrensning och ad-aware

sussisus skrev:
Hette programmet Errorsafe?
För jag fick igår upp en ruta som talade om att Errorsafe kunde söka genom min dator. Lade inte på minnet exakt vad det stod, men ad-aware nämndes i alla fall.
Det är inte samma sak, utan detta är Windows egen rensnings-guide.
Errorsafe är något helt annat.
 
Sv: Genvägsrensning och ad-aware

Guiden "Rensa upp på skrivbordet" hittar du i kontrollpanelen. Klicka på "Bildskärm" och välj fliken "Skrivbord". Där finns en knapp som heter "Anpassa skrivbordet", klicka på den och längst ner i rutan som kommer upp kan du köra igång rensningen av objekt som inte används.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Om man låter ett spyware-program (typ Ad-Aware) eller ett virusprogram söka igenom ens dator brukar man efter avslutad genomsökning få...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Har de senaste dagarna (sen igår?) märkt att datorn har blivit rätt seg att använda (när det gäller internet) och idag när jag startade...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Jag har en HP Deskjet 950C, från år 2000 tror jag. Den fungerade från början bra. Har den installerad på en dator med XP. Vanligtvis...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: AnetteJT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp