Gemensam kalender på nätet

HeleneK

Trådstartare
Är det någon som använder en gemensam kalender med någon/några andra?
Alltså inte att man har tillgång till att se någon annans kalender, utan en som man delar.

Jag har behov av en gemensam kalender till olika grupper, t.ex en för min hundträningsgrupp, en för min medryttarhäst osv.
Jag vill att alla ska ha varsitt inlogg, men komma till samma sida och kunna lägga in och kommentera på samma gemensamma sida.

Har Facebook någon sådan funktion? Jag letar, men kan inte hitta.

Jag har hittat en sida där det verkar finnas allt jag söker, men jag skulle gärna vilja höra andras åsikter innan jag involverar alla i de potentiella grupperna.

Hur gör ni andra som har liknande behov?
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

Spana in googles kalender, den har de funktionerna. Har dock inte testat hur det ser ut när flera olika lägger in aktiviteter, men det ska se ut likadant om jag förstått det rätt. Det är bara att den som skapar kalendern ger de behörigheterna till den eller de som bjuds in. :)
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

Google har.

Jag har en egen kalender och en som jag delar med min sambo. Jag ser allt i min samlade vy, men han ser förstås bara det som är vårt gemensamma i sin (plus sin egen då).
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

+ mammas

Tack!
Fick samma tips på facebook, så det verkar ju beprövat.
Nu ska jag bara bekanta mig med den innan jag tvingar alla andra börja med det :D
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

Jag använder också Googles kalender.
Den är bra så till vida att man kan skapa flera olika och mappa upp dem i samma kalender så att säga.
Man bestämmer bara vilka färger de olika ska ha.
De går fint att använda i mobilen också, både på iPhone och Samsung.
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

+1 på googles kalender. Hur bra som helst!

Har en egen och en för mig och sambon och det är hur smidigt som helst när jag har allt i mobilen och kan se både egna saker och mina och sambons på samma ställe.
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

Hur gör man googles kalender gemensam?

Är man inne på kalendern på datorn så finns det till vänster en "mina kalendrar", gå via den (man måste trycka på den lilla fyrkanten med pil i bredvid för att få upp alternativen) till "skapa kalender" och längst ned kan du välja vilka som du vill dela din nya kalender med under "Dela med särskilda personer". Går även att göra kalendern offentlig.

Vill man göra en redan existerande kalender delad trycker man sig vidare från samma lilla fyrkant bredvid det kalendernamnet.
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

Knappar

Ger också ett + för googles kalender! Extra smidigt att man kan synka med mobilen och komma åt den överallt.
 
Sv: Gemensam kalender på nätet

Vi använder google till både jobb och stall. Jag har länkat till min businesskalender-app i mobilen, eftrrsom jag gillar att jobba i den tycker den är smidig och lättöverskådlig med de inställningar jag vill ha. Så jag har alla samlade i den, både min privata, jobbet och stallet. Vi har valt så att alla kan lägga in händelser. Har olika färger på dem för att enkelt kunna skilja dem åt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 309
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp