Geir Gulliksen

carriemma

Trådstartare
Norsken Geir Gulliksen tävlade på Göteborg horse show nyss. Ni som såg honom vet ju att han ramlade av. Sen satt han upp igen, gjorde en anridning på hinder nummer 11. Hästen vägrade men han satt kvar så han smiskade till den ordentligt och sporrarna blev ganska grova dom med. Det som förvånade mig mest var att han försökte IGEN och hoppade hinder nummer 1.

Får man sitta upp efter avramling på internationella tävlingar? Man får väl inte hoppa två hinder efter man är utesluten heller? Blev väldigt sur på att ingen sa ett ord och många applåderade åt honom.

Sv: Geir Gulliksen

Det såg jag aldrig, visste inte att de sände den klassen, om det var dagens första?
Men rent spontant så borde man väl inte få sitta upp igen oavsett lokal eller internationell nivå? har man ramlat av är man väl utesluten?

Sv: Geir Gulliksen

På internationell tävling får man sitta upp och sedan hoppa ett hinder, att TR inte omnämner det här är att TR endast gäller svenska tävlingar.

Vid internationella tävlingar tillkommer/frångås ett antal regler som vi annars ser som grundläggande här hemma.

Borde vara förbundets plikt som arrangör att tillhandahålla/upplysa om de viktigaste regeländringarna så att publiken inte sitter och undrar om sådana saker som uppsittning och provhopp efter man fallit av hästen.

Liknande trådar

Gnägg Att hästlivet är riskabelt är ingen nyhet. Men hur mycket får man vara med om egentligen? Har vissa tur och ser knappt en fluga dö under...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 883
Senast: Lala
·
Hästhantering I stallet har jag haft en diskussion med två andra stallgäster om hästhantering i allmänhet och "special-metoder" i synnerhet om man...
2
Svar
36
· Visningar
3 657
M
Western :) Då har vi så gjort det Leksak & jag! Överlevt uppvisningen på Scandinavium! ;) Kändes lite löjligt, men jag var betydligt mer nervös...
Svar
6
· Visningar
1 253
Senast: Horsespirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama