Geggig i ögonen?

_Sascha_

Trådstartare
Började kanske för 2 veckor sen när min hund en morgon hade riktigt stora "kusar" i ögonvrån, tog bort dem med lite papper men sen har det kommit varje dag, inte lika mycket som den här första dagen men han har i princip alltid skräp i ögonvrån.
Vad kan det vara? Är det normalt?
Han ska iofs till vet snart och han verkar inte bekymras av det men jag tycker ändå det är underligt att det bara kan dyka upp.. Så någon som vet vad det kan vara?

Tack för svar :)

Sv: Geggig i ögonen?

Min hund fick också precis sådär..var med honom till veterinären och han fick ögondroppar (mot ögoninflammation) och då försvann det. Kanske är samma med din? :)

Ja, han såg lite röd ut i ögonvitorna nu så det blir nog en tripp till vetrinären och få lite ögondroppar :)

Du kan ju själv skölja försiktigt med koksaltlösning tills dess. Rensa lite.

Min hund är lite skräpig av och till eftersom han är lite allergisk. Blir sämre ju mer damm (fruktanvärt hos farmor och farfar) och riktigt bra om jag sköter mig...

Okej, tack för tipset!

Ja jag tänkte om det kan vara någon allergi, men kan inte komma på vad (kan ju självklart vara damm) eftersom vi haft honom i snart 2 år och det kom nu, så plötsligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
798
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 194
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka