Sv: Geckon är här! :-) Med tusen frågor...
jag fick två "omplacerings"-geckos som en vän inte ville ha. Jag gav dem syrsor eller mjölmask/zafobas lite verierande, tyckte dock att syrsorna var knepigare än maskarna. maskarna åt grönsaker och dog inte lika ofta :S maskarna rymde dock ibland...någon gång hittade jag en i sängen (!) vet inte hur det gick till för de var i en försluten burk men små andningshål. Var alltid nog att ta ut dem om de inte åts upp relativt snabbt. Att den inte ätit på länge är ingen fara, mina åt max en varannan dag. Ibalnd ville de inte äta på ett par veckor, utan att ta skada av detta. Mina var i stort sett ohanterade när jag fick dem, ingen idigare ägare hade eg. intresserat sig för dem. De var dock inte så rädda för mig ens i början, men när jag vande dem vid klappar och att hålla dem i handen så lärde de sig att tycka om det. När jag kom in i rummet med terrariet så kom de fram och tittade vad som skulle hända, speciellt om de var hungriga. De gillade att rulla-ihop sig i min hand. Kan tänka mig att det är varmt och mysig.
De är ju lite annorlunda med reptiler mot andra djur, rent allmänt, så min rekomendation är att du fortsätter med att läsa på internet, fråga här och så när du undrar ngt. Själv hade jag det lite knepigt i början då den jag fick dem av inte hade ngn aning om hur de skulle skötas, så jag fick läsa och läsa. Visade sig snart att den utrustning de hade (som de hade haft hela livet) inte var i närheten av va de behövde...
saknar mina små ödlor, de är bra sällskap och personliga varelser som är mkt vackra att se på. :')