Ge sly till hästarna

K

Kajo

Vi har massor med sly och ungträd av varierande sort på vår tomt, och jag har tänkt att ge lite till hästarna så att de har nåt att pyssla med när de är ute. Jag undrar då om det är någon skillnad på att ge nytagen sly och att ge sly som är tagen i höstas och legat kvar sedan dess. Är den nytagna slyn "godare" att gnaga på? Det är ju vinter, så det kan väl inte ha någon större betydelse, eller har det det tror ni?

// K
 
Sv: Ge sly till hästarna

Nä, det tror jag verkligen inte. Har en trädstam i ahgen som legat i några år (stor!) i den tuggar de på då o då. Så har jag sly längre ner som de tuggar på då o då.

Ser att grannhästarna käkar upp de impregnerade stolparna, ägaren borde nog ge dem mer mat eller sly som du tänkt på....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 776
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 252
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 222
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp