Ge present med ögon till baby

emlem

Trådstartare
Jag har fått en liten kusin :love: som jag ska träffa på lördag och jag har gjort en happypotamus till honom. Den är nästan helt färdig, det återstår bara en liten detalj, ögonen. Funderar på om jag verkligen vågar använda säkerhetsögon, småbarn brukar vara väldigt bra på att pilla, även om det kommer att dröja några månader. Ett annat alternativ är att brodera, testade med svart tråd men det blev för skarpt jämte den ljusa pastelliga kroppen.

Nojjar jag mig i onödan över ögonen?

Jag har fått en liten kusin :love: som jag ska träffa på lördag och jag har gjort en happypotamus till honom. Den är nästan helt färdig, det återstår bara en liten detalj, ögonen. Funderar på om jag verkligen vågar använda säkerhetsögon, småbarn brukar vara väldigt bra på att pilla, även om det kommer att dröja några månader. Ett annat alternativ är att brodera, testade med svart tråd men det blev för skarpt jämte den ljusa pastelliga kroppen.

Brodera, men ta en ljusare färg om svart blir för kontrastrik, se vilken färg som blir lite kontrastrik mot det ljusa, men inte för mycket kanske?

För det första läste jag rubriken helt galet men sen hade jag nog broderat i en neutralare färg jag med.

Brodera! Alla mjukdjur på IKEA har broderade ögon och jag har alltid tyckt att det varit så säkert och bra, både för barn och djur... ;) Småbarn suger på ALLT (förskollärare i småbarnsgrupp ;) )!

Bebisar ÄLSKAR kontrastrika ögon! Stora ögon som syns tydligt är jättebra, kör på det tycker jag.

Vad gäller barn är det ibland bäst att läsa sitt eget estetiska sinne åt sidan ;-)

Tack för synpunkterna :)
Blev svart broderi med vitt "blänk" i, blev riktigt bra om jag får säga det själv. kusin kunde inte varit mer ointresserad, men är man bara 1 månad gammal och får en flodhäst större än en själv så är det lika bra att men fortsätter med favoritsysslorna äta och sova^^
Mamman och framförallt pappan i lilla familjen blev dock väldigt förtjusta i happypottan

Tack för synpunkterna :)
Blev svart broderi med vitt "blänk" i, blev riktigt bra om jag får säga det själv. kusin kunde inte varit mer ointresserad, men är man bara 1 månad gammal och får en flodhäst större än en själv så är det lika bra att men fortsätter med favoritsysslorna äta och sova^^
Mamman och framförallt pappan i lilla familjen blev dock väldigt förtjusta i happypottan
Du råkade inte få mjukisdjuret på bild innan du gav bort det? :D

Jodå det gjorde jag, ganska taskigt ljus i bristen på dagsljus men det syns iaf vad det är :)
GetFileAttachment

jodå det har jag, men det är ett köpemönster som jag av upphovsrättsliga skäl inte får föra vidare.
Men mönstret finns att köpa heter happypotamus och är konstruerat av Heidi Bears, finns även en version gjord på mormorsrutor men jag tycker african flower är finare

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka