Ge mineraler?

fiaskurken

Trådstartare
Behöver man alltid ge mineraler till sin häst? Kan det vara skadligt om den får i sig för mycket, säg om den inte behöver det? Har alltid tillsatt det i betforen utav "vana" men behövs det verkligen och hur vet man det...? :confused: Tack...
 
mineralerna behövs inte om det inte behövs, det är rätt onödigt att tillsätta det om hästen redan har alla behov uppfyllda..
vad har du för hövärden och vad är de för foderstat(i kg) hästen har så kan ja kolla upp om den får för mycket eller inte :)
 
Det beror lite på hur mycket din häst tränas och hur ditt övriga foder serut...

Om du har en fritids häst och den får forer av mycket bra kvalitet så är det mycket troligt att alla behov(eller iaf näsatn alla) är tillgodosedda.
Om hästen tränas lite hårdare eller tävlas så får den också lite större behov av vissa saker och då är det troligt att du kommer att behöva någon form av mineraler.
Men detta är som sagt beroende på vad du ger för foder och hur du tränar hästen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: Amk
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 469
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 754
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp