Ge mig snabbt svar!! :D

josefinefreed

Trådstartare
Det är så att igårkväll fick jag hem nya pollan. Hon står just nu i hagen i stallet dag och natt, det är även en russhingst där som hon öv.ht. inte ens bryr sig om. Hon är jättelugn och snäll.

Idag var jag ute på promenad med henne och gick nåra varv i paddocken för att hon skulle få se den lite, då hon aldrig varit i paddock. Hon är ko-lugn! Bryr sig inte ett dugg. Vart lite förvånad över det knasiga hinderförrådet, men när hon väl sett det gick hon förbi det som om ingenting..

Nu till saken, jag är så dödligt sugen på att skritta ut på en kvällstur med henne! Tycker ni att det är för tidigt och bör jag vänta tills imorgon? (då jag planerat att skritta ut)

Svara :D

Sv: Ge mig snabbt svar!! :D

Verkar det som hon är lugn och känner sig hemma är det nog inga problem att ta ut henne på en kort skritt tur.

klart du kan, så länge det inte är en helt grön häst (men då brukar dom å andra sidan inte vara så lugna som du beskrev) inte väntar man flera dagar på en träningsanläggning innan man börjar rida, eller på tävling ;)

Viist tycker jag du kan fara ut med henne! Verkar hon lugn så...!Lycka till!:)

Haha oj det tänkte jag inte på. Men iallafall, nu har jag varit ute och det gick så himla bra! Jag känner mig såå trygg på henne, och jag har bara ridit henne 2 ggr med idag.. Hon känns helt toppen.

Hur ser jag ut på henne storleksmässigt?
Hur stor ser hon ut?

:)

tkr hon är fin :) tkr du ser ut att vara bra storlke oxå :) har du inte kvar varmblodet ??

okej :) tack!

Nej han flyttade till sitt nya hem i tisdags. :/ Han ska gå till lättare ridning där då han inte håller för min ridning..

det ser alldeles lagom ut ;) hur stor hon är kan jag inte gissa på eftersom jag inte vet hur lång du är :) fina är ni :)

Jag fattar inte! XD Hur kan hon se så stor ut.. Nästan exakt alla jag frågat har sagt 155-160.

Men tro det eller ej, hon är 151cm! :O Mätte henne idag, dock på lite ojämt golv, så jag tänkte mäta om henne imorn på slätt golv. Men hon landar ju maaax på 153cm. xd

så kan det vara :D men några cm hit eller dit :angel:

nja. hästen kan vara hög men liten att sitta på lika väl som en liten häst kan vara stor att sitta på :angel:

mkt. har ju med kraft, massa, resning och steg att gör, det kan "luras" rejält både synmässigt och hur det känns på ;) en liten häst på 155 kan se och kännas större än en på 165 :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka