Ge mig era bästa friskis-tips, pepp, erfarenheter, ja allt!

salladfinger

Trådstartare
Jag ropar inte hej, MEN.. Min häst har äntligen blivit "nästanfrisk-förklarad" efter snart ett år av märkliga blodvärden och åkommor.

Hennes järn-värde har nu sjunkit från 52 till 39 på tre månader, enligt vet. ska ett normalt värde inte överstiga 35, så vi är på god väg. Hennes sår läker bättre, hovrötan har försvunnit, tandköttet är bättre det med, om än inte helt bra. Man ser på hela hästen att kroppen läker inifrån och ut, hon rör sig friare, ser fräsh och lycklig ut igen :banana: Gissa om jag är lycklig!

Men jag känner att det är nu det är lätt att tabba bort sig och börja slarva.. Faktum kvarstår att hon är infektionskänslig, har dåligt immunförsvar, vätskebrist och fortfarande kräver endel friskvård i form av tandborstning mm.

SÅ, alla ni som har/haft tillfrisknande/sjuka hästar, vad har ni alltid med er i bakhuvudet?
När det kommer till sårvård, foderhygien, träning osv?

och pepp behöver jag, har nu satt igång henne i skritt och lite trav, men vill MERA! Vill inte förhasta mig och sätta för hård press på kroppen hennes, men samtidigt måste jag se framsteg, annars blir det lätt mer vila än träning:angel:
Så kom gärna med tips på träning som inte tar så hårt på kroppen, men ändå ger något :)

och så en bild på den lilla kämpen, äntligen är våren här :)
199073_1686299915636_1181806668_1507095_5183196_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare
Tillbaka