Ge kraft till sjuk häst?

M

metropxx

Min medryttarhäst har nu en vecka varit sjuk (feber hosta, snorig och riniga ögon). Fast i dag hade han ingen feber.

Vi har så att efter man har ridit så ger man kraft (betfor, pelets och havre). Men eftersom hon inte har ridts på en vecka och jag gav inget i går så viste jag inte om man ska ge kraft fast man inte har ridit.
Jag fick inte tag på ägaren via tel och ingen annan var i stallet.

Han går i sjukhage, det fins bete men inte så jättemycket och på kvällen får han 1 kg hösilage.

Skulle ni ha get kraft?
Jag gav lite, ca 4 dl betfor, 3 dl pelets och 2 dl havre för det älskar hon. Sen lite b vitamin.

Sv: Ge kraft till sjuk häst?

jag hade skippat kraft och ökat ensilage så att han får mer att tugga på.
1 kg ensilage är ju inte mycket att ha en hel natt.

Sv: Ge kraft till sjuk häst?

Nästan inget bete och bara 1 kg silage under hela natten??
Strunta i kraften och ÖKA grovfodret så hästen får mat!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 622
Senast: caradan
·
Hästvård Hej! Min häst har sedan senaste igångsättning i november/decemer varit en pigg häst som gärna har tagit ett glädjeskutt i farten och...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 379
Senast: Jojo
·
Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 856
Senast: orcide
·
Hästvård Bakgrund; Köpte denna kille i slutet av förra året obesiktigad. En liten shettis på 1 år. Det var genom en bekant så det var inte...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: linzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka