GD kunniga, Kritik till min vovve tack!

D

diartistakasha

Tänkte i dag att min lilla tös måste ha vuxit en hel del på sisstonde, så jag tog lite foton med mobilen för att jämföra med biderna jag tog för några veckor sen. Och det var riktigt stor skillnad hon ser ju nästan vuxen ut!:eek: går ju sjukt snabbt ju!
Nå ja. Hemma blind och partisk som man är så tycker man alltid att ens egen vovve är den vackraste och mest perfekta av alla andra jyckar (så är det ju oftast inte dock:)) Men vad säger ni som befunnit er i GD världen lite längre än jag (som har min första grandis nu) om min lilla tös? OM poroportioner vinklar hull mm. Hon ska ju ställas nån gång igen snart men det är alltid intresant vad andra tycker. Ge gärna tipps på hur man får en gd att visa sin bästa utställnings sida med om ni vill :D

Här kommer hon nu 9½ månad.
16558061.jpg

16557960.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: GD kunniga, Kritik till min vovve tack!

Har aldrig haft GD själv, men vad jag ser på bilderna så verkar hon jättefin. Vad väger en fullvuxen? Äter dom mycket? Lättdresserade? Lydiga? Stannar dom på tomten eller sticker dom iväg om dom kan?Alltid intressant att veta. Kom på nu, hade en kompis för länge sen vars föräldrar hade en tigrerad med kuperade öron, detta var på 60-70-talet. Den var så fin och ståtlig.

Tackar så mycket:)
Min hund väger just nu 55kg Som vuxna så kan en tik väga runt 60-70 kg och en hane faktiskt över 90kg lite olika. Äter en del gör de min tjej käker 1 kg av RC gigent junior så det kostar några hundra i månaden. Indra har varit mycket lättlärd och kontaktsökande men det tar lite tid att utföra momenten mycket ben att hålla reda på:) Om de stannar på tomten eller inte kan jag inte svara på då jag tror det är rätt individuellt och beror en hel del på träning. Min tik håller sig runt mig och är rätt ointreserad av villt andra hundar och folk så hon sticker aldrig. Men jag vet en del som haft gd som varit mer jakt benägna! Är du intresserad av att skaffa en GD eller:)

Skulle inte vara främmande för det, men inte just för tillfället.

Det är helt underbara hundar tycker jag, tar inte mycket plats trots sin storlek utan är rätt ihopfällbara. Jag rekomenderar de varmt!

Jag hade önskat lite mer bröstkorg samt lite mer muskler och hull. Det är vad jag kan komma på bara sådär just nu, efter dom bilderna.

Ska bli kul att få se henne igen, som lite äldre.

Jag ska posta bilder på min GD när han kommit hem, då blir det 9 veckors-bilder ;) :love:

Bröstkorgen kan jag ju inte göra så mycket åt man kan ju kanske försöka framhäva den mer när man visar upp genom att lufta nacken mer just när man visa. Angående hull och muskler håller hon på att bredda sig en hel del nu så jag hoppas det kommer :)

Så du ska ha en lite gd kille nu då shit vad mysigt!
Får man fråga från vilken kennel?

Med tanke på hennes ålder så är hon inte färdig ännu så bröstkorg och andra detaljer kommer inte förrän vid c:a 3 års ålder.

Hon ser bra ut, Var kommer hon ifrån?

Lycka till med henne ;)

Tackar för lyckoönskningarna!:) Hoppas hon kommer utveklas bra, hon är ju som sagt inte så gammal ännu tösen så hon kommer säkert ändra sig fram och tillbaka några gånger.
Hon är från Herostaff men med Great Beautys hundar som är föräldrar. GB son som har kennel Herostaff.

Va snopet, jag tänkte gissa på Great Beauty för man kan se deras hundars stil. Ja det är Micael som har den kenneln!! 1999 köpte dom en tikvalp från mig som de avlade på.

Ja där ser man! Undra om min hund är släkting till din uppfödning då?

Fast Indras pappa är ju under diplomatics Diana daimler och efter Grand Electras Chämpe.
Och Indras mormor och morfar är Importer så troligen så är det inte så. Om jag nu fattat det hela rätt;)

Chämpe är pappa till min hane. Irmagårdens Lincoln

Kul! Vad blir det då, typ halv farbror eller nåt i den stilen;)
Han är riktigt tjusig din hane förästen...

Aningen rak i fronten tycker jag. (Hur ser rasstandard ut?) Ju mer du trycker upp huvudet uppåt/bakåt så kommer den nog att se rakare ut. Jag skulle försöka få henne att luta mer "framåt" istället för att luta bakåt. Men hon ser välvinklad utbak.

Nej, det är bara att vänta och se vad som kommer med åldern. Det mesta kommer ju att växa på sig mycket mer.

Jag är dock van vid hundar med mer bröstkorg, exempelvis, i den åldern också :) Och jag skrev ju ut just min egna personliga åsikt. Inte skrivet för att vara elak alltså.

Jo, jag hämtar hem min lilla kille precis efter nyår. Han är leveransklar till jul, men jag eftersom vi reser så himla mycket då så väntar jag en vecka med att ta hem honom. Jag vill kunna ge honom en lugn och trygg första vecka, där jag bara är hemma. Så det känns bättre att han är hemma med sin mamma lite extra istället för att köra 120 mil tur och retur för att fira jul, och sen fira nyår borta också :)
Han är redan mycket stor och kraftig, med väldigt fin benstomme, vinklar och huvud! Så jag hoppas på det bästa.

Kommer din hanvalp kanske från samma kombination som diartistakasha's tik då? Det stämmer ju ganska så bra med leveranstiden ....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka