Gåva till min vän - hjälp vilken ska jag välja?

vindvissla

Trådstartare
Det är så här, att min väninna ska föda barn nästa vecka, eller hennes bf är då i alla fall. Jag hittade en jättesöt bok, en sån där "mina första fem år" av Anne Geddes och hon har sagt innan att hon vill ha en sån bok. Inte just den alltså men vi var i en affär och så såg vi en annan sort. Iaf när jag skulle beställa så fick man betala 18 euro i frakt om det var under 30 euro så då hittade jag ett par supersöta böcker, en med färger, en med siffror och en med former, också Anne Geddes.

Grejjen är att böckerna egentligen är lite mer "föda barn" gåva, fast hon har ju sagt att hon ville ha en sån där "första åren" bok. Och jag hade hellre behållt de små böckerna själv. Är det normalt att ge en kompis en "första året" bok eller ska det skötas av typ föräldrarna? Och om hon får en sån av nån annan är det ju inte så kul.

Äh, vad tycker ni? Båda är ju gudasöta!
 
Sv: Gåva till min vän - hjälp vilken ska jag välja?

Det är så här, att min väninna ska föda barn nästa vecka, eller hennes bf är då i alla fall. Jag hittade en jättesöt bok, en sån där "mina första fem år" av Anne Geddes och hon har sagt innan att hon vill ha en sån bok. Inte just den alltså men vi var i en affär och så såg vi en annan sort. Iaf när jag skulle beställa så fick man betala 18 euro i frakt om det var under 30 euro så då hittade jag ett par supersöta böcker, en med färger, en med siffror och en med former, också Anne Geddes.

Grejjen är att böckerna egentligen är lite mer "föda barn" gåva, fast hon har ju sagt att hon ville ha en sån där "första åren" bok. Och jag hade hellre behållt de små böckerna själv. Är det normalt att ge en kompis en "första året" bok eller ska det skötas av typ föräldrarna? Och om hon får en sån av nån annan är det ju inte så kul.

Äh, vad tycker ni? Båda är ju gudasöta!

Du kanske kan meddela hennes närmaste att du kommer ge henne en sån bok så det inte blir dubbelköp?
Jag tror hon blir glad vad hon än får faktiskt.
 
Sv: Gåva till min vän - hjälp vilken ska jag välja?

Jag har fått en sådan bok av min kompis, blev jätteglad!
 
Sv: Gåva till min vän - hjälp vilken ska jag välja?

Njä, hon är från Wales så jag har lixom aldrig träffat dem.... :)

Men å andra sidan tänker hon skaffa fler barn, så om hon inte kan använda den denna gången så kan hon ju använda den till nästa unge.

Grejjen är ju att hon vill ha en sån, det vet jag, och jag vill inte riktigt ha en sån. Äh det får nog bli så i alla fall.

Marie_C tack du ger mej lite hopp. Det kanske inte är en familjegrejj trots allt?
 
Sv: Gåva till min vän - hjälp vilken ska jag välja?

Nej det ser inte jag det som i alla fall:)
 
Sv: Gåva till min vän - hjälp vilken ska jag välja?

Goodie då får hon den då! Den är ju så himla söt! Och så behåller jag bilderböckerna tills min egen unge kommer!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 365
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 314
Senast: Qelina
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 786
Senast: Tufs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp