Går det att göra något åt det??

Docka

Trådstartare
Ja, det är så att en ponny som jag rider ganska mycket ibland sticker ut tungan när andra rider honom (han har aldrig gjort det med mig och det är därför jag inte märkt detta förrens nu), och sen lullar han runt och låter den hänga där... :crazy:
Det ser ju inte så normalt ut... eller är det det?
Jag har aldrig sett någon häst göra det förut, är det någon slagt olat eller? gör han det för att slippa undan?
Eller vädrar han tungan :confused: ? Nääh...
Men har ni någon anign om vad det är han håller på med, jag drabbas ju inte eftersom han inte gör det med mig... men går det att vänja av honom? om han börjar göra det...?

/Maja :D

Sv: Går det att göra något åt det??

många väljer ju att använda ett sk tungfels bett på hästar som går så.

själv brukar jag försöka ta reda på orsaken till beteendet istället innan jag åtgärdar det. och om h*n går med tungan utanför så skulle iaf jag misstänka någon form av obehag..

vad obehaget beror på kan jag dock inte uttala mej om..

Sv: Går det att göra något åt det??

kan det vara något så enkelt som att sadeln ligger fel eller nått?
Om det nu är så att han tycker något är obehagligt...
Fast det skulle ju vara konstigt, för han gör det inte med tex. mig som jobbar ordentligt med honom. Och han gör det inte när han lullar runt på nybörjar lektioner (Typ bara i skritt).
När jag sett honom göra det har det varit med sådanna som ändå kommit någon vart, med ändå inte jobbar med att få ner honom på tygeln och ställer honom på volter eller sådanna saker. Det är då han gör det...

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka