F
Flash
Hej! Jag har en fråga som jag hoppas någon snäll bukefalist skulle vilja besvara ; Jag fick hem ett litet parti hö förra helgen - en nödlösning när min vanliga höleverantör inte hade möjlighet att leverera i tid . Tillsammans med höbalarna fick jag en analysrapport, fast inte på mitt nya hö utan på hösilaget som bonden pressade dagen innan - på samma vall, slaget vid exakt samma tidpunkt hela fältet, fast halva fältet pressades och plastades ett dygn tidigare, som hösilage. Resten pressades som småbalshö dagen efter. (Hoppas ni förstår hur jag menar )T.o.m jag begriper att ts-halten skiljer från den analysrapport jag fick (54%) och det hö jag ska fodra med :smirk: , men kan man ändå, på något sätt, använda analysen för att räkna ut hö-baserade foderstater? Eftersom jag fick hem så lite hö - bara för tre månaders beräknad förbrukning, känns det lite onödigt att lägga pengar på en analys "bara för sakens skull" OM det nu faktiskt går att använda analysen jag redan har? Höet är inte tidigare analyserat.
Jag tar tacksamt emot all information, och hjälp också för den delen ! Tack på förhand!
/Flash.
Jag tar tacksamt emot all information, och hjälp också för den delen ! Tack på förhand!
/Flash.