A
ang
I t ex vm-tråden (tror jag det var) berättade Djurjouren om att många av hästarna var någon ynka liten grad/ halvgrad halt. Har sett en förteckning över graderna och vad varje grad innebär i stort. Vet också om att det finns några - ovanstående i synnerhet - som är duktiga på att se hältor i god tid vilket jag funderar lite över.
Hur kan man se tecknen? T ex en häst som vanligen inte smider i traven, men som nu gör det? Lite stelare i en sida "helt plötsligt"? Mera spänd?
Jag har ofta hört (och upplevt för den delen... ) att med t ex femgångare kan man plötsligen få en sämre trav samtidigt som tölten förbättras. Är det en utvecklingsfas eller även en störning, hypotetiskt sett?
Finns det något man bör vara extra vaken för, både som ryttare och åskådare? Hur kan man lära sig mera?
Hoppas att någon kan tillägga något konkret till detta svammel!
Hur kan man se tecknen? T ex en häst som vanligen inte smider i traven, men som nu gör det? Lite stelare i en sida "helt plötsligt"? Mera spänd?
Jag har ofta hört (och upplevt för den delen... ) att med t ex femgångare kan man plötsligen få en sämre trav samtidigt som tölten förbättras. Är det en utvecklingsfas eller även en störning, hypotetiskt sett?
Finns det något man bör vara extra vaken för, både som ryttare och åskådare? Hur kan man lära sig mera?
Hoppas att någon kan tillägga något konkret till detta svammel!