GAMMALT stall förprövas?

misen

Trådstartare
om man köper en gård där de e GAMLA sletna häst boxar ej använda sedan 1800 frös ihjäl typ =) å man vill byta trät i dom å sånt. måste man förpröva de då?
 
Sv: GAMMALT stall förprövas?

Så länge du inte ändrar några mått utan byter ut 1:1 tror jag det ska klara sig.
 
Sv: GAMMALT stall förprövas?

de enda som i så fall kommer ändras e höjden på väggarna sammt bredden på box dörrarna
 
Sv: GAMMALT stall förprövas?

Du behöver inte kontakta dom om du gör mindre och bättre förändringar.
 
Sv: GAMMALT stall förprövas?

Nej men om du har fler än 5 boxar måste du i alla fall anmäla det till länstyrelsen och då kommer de ut och meddela vad du måste ändra på för att få det godkänt. Det gjorde jag och fick en lista på vad jag behövde ändra på samt en deadline när jag skulle ha det klart. Under tiden fick jag ha hästarna i stallet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: mamman
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 386
Senast: __sofia__
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 428
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp