TwiggyM
Trådstartare
Jag har fått ett problem. Jag har en pensionerad valack på 17 år som inte längre rids. Han har hittills gått med ett sto som används som ridhäst men har på senaste tiden hoppat upp och försökt betäcka henne! Då jag vet att detta inte är särskilt hälsosamt för stoet försöker jag nu hitta en lösning.
Problemet är detta. Vi har endast ston i avel samt en hingst. Stona faller bort då han absolut inte får hoppa upp på avelsstona. Så kvar blir enbart alternativet gå med hingsten eller skickas bort.
Känns svårt att hitta ett nytt hem (foder) åt en triangelmärkt 17 åring som inte kan gå med ston...
Så vad göra? Hingsten och valacken går i hage bredvid varann samt står i boxarna vägg i vägg. De har alltså nos mot nos kontakt dagligen och hingsten är väldigt social och vänlig då.
Men jag har ingen aning om hur dom skulle bete sig om dom gick ihop.
Alla tankar, ideer och erfarenheter är välkomna!
Problemet är detta. Vi har endast ston i avel samt en hingst. Stona faller bort då han absolut inte får hoppa upp på avelsstona. Så kvar blir enbart alternativet gå med hingsten eller skickas bort.
Känns svårt att hitta ett nytt hem (foder) åt en triangelmärkt 17 åring som inte kan gå med ston...
Så vad göra? Hingsten och valacken går i hage bredvid varann samt står i boxarna vägg i vägg. De har alltså nos mot nos kontakt dagligen och hingsten är väldigt social och vänlig då.
Men jag har ingen aning om hur dom skulle bete sig om dom gick ihop.
Alla tankar, ideer och erfarenheter är välkomna!