Gammal trämöbel som stinker

Sv: Gammal trämöbel som stinker

Baking soda i stora kartonger med nätsida! :idea: Det räddade den äckelluktande garderoben i hallen (urgammal lägenhet med amerikanska mått mätt, hus från när södern fortfarande hade slavar på fälten).

Du får rapportera sedan. Tänk på att sprayen efterlämnar vitt pulver när det torkar, detta får man torka bort sen. Sitter nog för hårt för att dammsuga bort som det lösa pulvret ska gå att göra, men hoppas det funkar för dig.

/Erica

Skåpet hämtades in från utevistelsen i trädgården först i dag och en skunklukt spred sig direkt :p Katten kom och såg förskräckt ut, blängde på avstånd och var inte ens fram för att nosa :D

Jag sprayade först på ovansidan, det verkade gå ok för inget hände med själva träet. Gick vidare över hela skåpet, dock inte på den målade ytan. Det luktade fortfarande. Fram med starkare rengöringsmedel.....igen, för under årenslopp femtielva gånger någonting. En svagare lukt nu. Sedan på med Yocoair igen och nu luktar det ingenting, inte ens när jag sätter näsan direkt på skåpet :laugh:
Men jag ska låta den torka och ge den en omgång till med sprayen, med det verkar funka. Ser inte något vitt pulver, men det kanske syns när den är mer torr.

Berättar igen när proceduren ska upprepats (då utan rengöringsmedel förstås).

Skåpet hämtades in från utevistelsen i trädgården först i dag och en skunklukt spred sig direkt :p Katten kom och såg förskräckt ut, blängde på avstånd och var inte ens fram för att nosa :D

Jag sprayade först på ovansidan, det verkade gå ok för inget hände med själva träet. Gick vidare över hela skåpet, dock inte på den målade ytan. Det luktade fortfarande. Fram med starkare rengöringsmedel.....igen, för under årenslopp femtielva gånger någonting. En svagare lukt nu. Sedan på med Yocoair igen och nu luktar det ingenting, inte ens när jag sätter näsan direkt på skåpet :laugh:
Men jag ska låta den torka och ge den en omgång till med sprayen, med det verkar funka. Ser inte något vitt pulver, men det kanske syns när den är mer torr.

Berättar igen när proceduren ska upprepats (då utan rengöringsmedel förstås).

Kul att det verkar funka! Är faktiskt imponerad av Yocoair, grymt bra produkt! Men ja man kan behöva ett par omgångar ifall det är en väldigt skarp lukt. Håller tummarna att all lukt försvinner. :)

/Erica

Kul att det verkar funka! Är faktiskt imponerad av Yocoair, grymt bra produkt! Men ja man kan behöva ett par omgångar ifall det är en väldigt skarp lukt. Håller tummarna att all lukt försvinner. :)

/Erica

Jag gick inte på den en gång till för det luktade inte något mer. Idag måste jag riktigt sätta näsan på träet och snusa riktigt för att fortfarande känna en liten svag unken doft. Får nog spruta på litegrann någon mer gång framöver innan den är helt luktfri.

Tack underbara människa som tipsade om Yocoair :bow: Det har faktiskt räddad mitt skåp och jag kan äntligen ha den inne. Sänder en stor varm kram och stor puss på kinden till dig :bump: :bow: :bump:

Underbart, vilken sabla tur att du inte avlutade och förstörde det istället! :love:

Senast ändrad:

Underbart, vilken sabla tur att du inte avlutade och förstörde det istället! :love:

Ja det hade nog andra gjort direkt och lackat det också :p :mad: Men det finns bara inte i min värld. Då hade jag i stället hittat någon användning för den på annan plats. Men jag är bara så glad att det fungerade, att äntligen få in det gamla skåpet som jag tycker är så "enkelt" och fint :love:

Tack underbara människa som tipsade om Yocoair :bow: Det har faktiskt räddad mitt skåp och jag kan äntligen ha den inne. Sänder en stor varm kram och stor puss på kinden till dig :bump: :bow: :bump:

Så underbart att höra! :love: Hoppas ni får många fina år tillsammans. :D

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 156
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar