parfymflaska
Trådstartare
Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på låda inne, ute har hon alltid grävt ner skiten noga. Nu verkar hon mest skita där hon råkar stå. På byrån i sadelkammaren, ovanpå trädgårdsmuren, framför matskålen, på ridbanan/gårdsplanen utan att gräva ner det, eller bara mitt på golvet. Hon har inte varit dålig i magen, hon är frisk, fin i päls, tänder osv, äter och dricker. Är avmaskad. Har inte bytt mat, miljö eller rutiner. Kissar fortfarande på lådan, det är bara skiter hon gör överallt.
Beteendet verkar alltså ha uppkommit helt oprovocerat. Några förslag vad detta kan bero på och hur man kan få bukt med det? Katten är 13 år gammal och har flyttat ett par gånger under sitt liv, men bott på nuvarande plats (i stallet) i flera år och har fram tills detta började alltid varit rumsren på alla platser. Jag begriper ingenting!
Beteendet verkar alltså ha uppkommit helt oprovocerat. Några förslag vad detta kan bero på och hur man kan få bukt med det? Katten är 13 år gammal och har flyttat ett par gånger under sitt liv, men bott på nuvarande plats (i stallet) i flera år och har fram tills detta började alltid varit rumsren på alla platser. Jag begriper ingenting!