Gammal katt som fått fnatt

Sara75

Trådstartare
Vår gamla katt har kommit på att det är bekvämare att bajsa i soffan än i lådan :wtf:. Alltså vad gör man?!? Vi har fjäskat med nya lådor och ny sand men icke, det är mycket trevligare att bajsa i soffan ändå :banghead:

Vi har varit där tre gånger, hon är frisk som en nötkärna :grin:. Hon fick motion ordinerad så nu får hon lov att röra på sig mer ;)

Har något ändrat sig i hemmet? Nytt barn, nytt djur osv? Kanske värt att testa med en Feliway-plugg i väggen? *spånar vilt*

Kan tillägga att jag känner igen det där med att ta en frisk katt till veterinären :grin:

Ja men ja! Jag har ju en sådan där plugg, att jag inte tänkte på det. Ska köpa en ny refill :D. Hon är inte överförtjust i kattungarna direkt :angel:

Där tror jag du har problemet. Det ska ju mycket till innan en frisk katt börjar göra ifrån sig på fel ställe. I protest däremot... :grin:

Ni får gosa lite extra med henne och ge henne mer uppmärksamhet :heart Min hårboll Missia fullkomligt ÄLSKAR kattlekspöet (en Da Bird-kopia från Zooplus som man kan byta hänge på) så det kanske vore något? Då får hon ju motion också :)

Hur många katter har ni? Hur många lådor? Var är lådorna placerade? Vilken typ av lådor är det? Vilken sorts kattsand är det i lådorna? Hur ofta rensas lådorna?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 551
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama