Fick veta nu i förrgår att min hund (som numera bor hos mina föräldrar) har tumörer,de har varit till veterinären med henne som sagt att det var cancertumörer,hon har en under magen & en på sidan rätt hårda knölar samt en på ena tassen som ser ut som en övervuxen fästing ungefär. Hon har haft dessa knölar sedan i julas ungefär men de har inte velat sagt något till mig om detta föränn nu.
De tänker inte heller operera eller göra något annat eftersom hunden är såpass gammal utan ta bort henne när hon inte kan leva ett fullvärdigt liv mer.
Nu undrar jag,hur fort går det med såna knölar och hur brukar hundarna bli av dem? Får de ont? slutar äta? blir trötta?
Brukar det gå fort eller kan hon kanske leva ett eller ett par år och endå må bra?
Nu är hon som vanligt ungefär,lite tröttare men det kan ju vara åldern också.
Tacksam för svar
Mvh Ledsen Zaria
De tänker inte heller operera eller göra något annat eftersom hunden är såpass gammal utan ta bort henne när hon inte kan leva ett fullvärdigt liv mer.
Nu undrar jag,hur fort går det med såna knölar och hur brukar hundarna bli av dem? Får de ont? slutar äta? blir trötta?
Brukar det gå fort eller kan hon kanske leva ett eller ett par år och endå må bra?
Nu är hon som vanligt ungefär,lite tröttare men det kan ju vara åldern också.
Tacksam för svar
Mvh Ledsen Zaria