Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
De kan vara svårare för stoet att ta sig om hingsten är gammal. Kolla statestiken från tidigare år. Ibland så äär språngavgiften lite billigare på äldre hingstar. Mitt sto är 20 år och tog sig på första brunsten, betäcktes tre gånger. Hingsten är oxå gammal....
Jag betäckte två ston med en hingst som var 20 år, båda tog sig på första brunsten. Så det behöver absolut inte vara sämre kvalité bara för att hingsten är gammal.
Ett bra exempel är väl shetlandsponnyhingsten Coco RS 59 som är född -68 och fick sin sista avkomma i år (han dog förra året).
Hundavel & Ras Håller med om detta. Mitt ex hade en borzoi som jag tränade apportering och viltspår med. Vi tränade också lure coursing, vilket är en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.