Gamla Loppan byter färg....

millus

Trådstartare
Jag har ett gammalt sto på 25 år som heter Loppan. Hon har alltid varit stickelhårig fux, men nu när sommarpälsen kommer fram så är den mörkbrun:confused: Jag fattar inte varför, Loppan är pigg och glad som vanligt...Hon är rund och fin över ryggen och rumpan så hon äter tillräckligt och det hon får är hösilage i fri mängd, 1 dl krafft och en dl b-vitamin.

Är det någon som har erfarenhet av detta, eller har hört talas om det? Att unghästar byter färg vet jag, men en gammal häst på 25 år???

Sv: Gamla Loppan byter färg....

hahah nu blev jag lite skrattig hah:)
min häst heter ocå loppan och är stickelhårig fux haha,24år hahah:)skojsigt:D:D

Varför ger du en dl b-vitamin? det är en jäkla hög dos, antingen har du köpt en väldigt utspädd sort eller så är det en tokhög giva. Normalt sett på de flesta sorter är det 20-40 ml för en stor häst på 600 kg. Det är en bra bit mindre än en halv dl. :)

Jag har pelletterat, jag hade för mig att det är en deciliter!

Åhh! Jag trodde loppan var en shettis:crazy: I min värld är hon det!

haha nejdå inte min inte dethär handlar om stora loppar!!haha:D

Ja, nu vet jag att det är stora Loppar:D

hahah nu blev jag lite skrattig hah:)
min häst heter ocå loppan och är stickelhårig fux haha,24år hahah:)skojsigt:D:D

Ha ha!!!! Trodde att jag var rätt ensam om att ha en kuse som heter Loppan men där ser man:laugh:! Hon är en 11 årig Arab dam... Behöver jag säga att de skrattade på SAHF när jag "reggade" henne...

Min heter egentligen något så elegant som GoldieIII!!! Men eftersom hon hoppar lika lätt som en loppa, så förrförra ägarna döpte om henne till Loppan. Vi kallar henne för Loppa-tanten...

snyggt.
min loppa är oxå hejare på hoppning,föredetta galloppör.
heter egentligen late progress:D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal dam här hemma som snart är 27 år, hon är fin i kroppen för sin ålder, lite bukig (fölmärr och stått i några år efter...
2
Svar
20
· Visningar
2 927
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Har någon goda ideer om hur man bäst utfodrar ett snart 25 år gammalt ponnysto? 127cm hög hackneyponny, hon har dåliga tänder (saknar...
2
Svar
27
· Visningar
5 322
Senast: roge
·
Foder & Strö Måste hitta någon lösning på min hästs karledsproblem, skavkänsliga hud och svårläkta sår. Hon har haft knutor i huden och sår i...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 794
Senast: Natasja
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har en gammal (21 år) nordsvensk som alltid varit väldigt het i ridningen, men i övrigt lugn och trevlig. Tidigare reds han...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka