Status
Stängd för vidare inlägg.

Sjalen

Trådstartare
Vi är vansinningt trötta på musiken till Super Mario! :crazy: Nu har dottern även inhandlat ett Donkey Kong för sparade pengar och det kan t.o.m. jag roa mig med ibland :o men nu har vi snart gjort alla nivåer och jag fasar för en återgång till Mario :D Har någon rekommendationer på andra spel som är bra eller varningar för vad som är urbota trist trots att paketet såg så kul ut?

Är ni många som har Gameboybarn? Vi var tveksamma men det blev en i julklapp till sjuåringen just för att vi så ofta sitter på långa tågresor Malmö-Stockholm och genom Tyskland och då är de guld värda när man inte orkar läsa eller titta ut längre.
 
Sv: Gameboy

corona skrev:

Aha, så det finns som Gameboy också! :idea: Jisses - det är ju så vanebildande att då kommer hon aldrig få ha sitt spel ifred. Då kommer hennes far också att blanda sig i...:o
 
Sv: Gameboy

break_a_leg skrev:
Sonen gillar sina Pokémonspel. Harry Potter tycker jag själv är rätt kul :o

Harry Potter? Som Gameboy (ni ser hur oinitierad jag är :D )? Vad går det ut på? :bump:
 
Sv: Gameboy

Man är HP och så ska man se till att han klarar ut en massa uppdrag. Min son skrattar åt mig när jag försöker spela, men det är på lagom nivå för mig och barn i hans ålder (7-8). Han tror jag har klarat ut det ena HP-spelet, jag har inte gjort det :o
 
Sv: Gameboy

break_a_leg skrev:
Man är HP och så ska man se till att han klarar ut en massa uppdrag. Min son skrattar åt mig när jag försöker spela, men det är på lagom nivå för mig och barn i hans ålder (7-8). Han tror jag har klarat ut det ena HP-spelet, jag har inte gjort det :o

:rofl: Min dotter och jag snackar bara om hur många bananer vi saknar för att våga ge oss på fiskmonstren och annat i Donkey Kongs värld utan att dö (man kan köpa liv med bananer). Samtidigt härmar vi ljuden av gamar och fladdermöss...min man ser ut såhär: :confused:
 
Sv: Gameboy

Vilket Gameboy har du?

Tetris är en given hit.-GB
Kurukuru kururin är oxå ett evighetsspel, iaf för oss som inte kommit igenom alla banorna ännu, du ska föra en snurrande stav genom olika banor, tänkarbete- GBA
Zelda, The minish cap, kanske lite avancerat pga att det underlättar om man kan läsa och det på engelska, men sonen tragglade igenom utan de kunskaperna, väldigt "litet" spel men mkt roligt, man har ett stort "fält" där man går omkring och löser olika uppgifter.. -GBA


Sedan finns ju klassikern från SNES till GBA, Zelda, link to the past, bygger på samma princip som det andra zelda, att lösa uppgifter och kämpa mot det mörka för att rädda prinsessan (finns "fusk"bok på svenska till detta spel ;) ) Detta spel har min mor, jag och min son spelat, en given klassiker vilken generation man än tillhör.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gameboy

Fasen bara VÄNTAR på att 10 månaderskillen skall börja med gameboy...det är ju jättekul.

Ingen som har ett barn med gameboy att låna ut? :angel:
 
Sv: Gameboy

Zaria skrev:
Fasen bara VÄNTAR på att 10 månaderskillen skall börja med gameboy...det är ju jättekul.

Ingen som har ett barn med gameboy att låna ut? :angel:

:rofl: Du behöver inget barn för att spela själv. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp